Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

ADSL Installatie Zonnet Budget: probleem gegevensoverdracht

Anoniem
jackdegek
2 antwoorden
  • Ik heb mijn buurman geholpen met het installeren van ADSL van Zonnet (het Budget abonnement van € 14,95). Het leek een fluitje van een cent.

    Software geinstalleerd, ADSl-modem aangesloten via de bijgeleverde splitter. Na het verwijderen van Norton Anti-Virus 2004 leek alles uitstekend te werken.

    Probleem: Alles lijkt op normale snelheid te werken. Dan loopt de snelheid van de verbinding plotseling terug tot 0. Een tijdje later functioneert de verbinding weer op normale snelheid om vervolgens weer langzaam tot nul af te zakken: geen toegang meer tot internet en geen e-mail.

    Met hulp van de Zonnet-helpdesk hebben we alles nagelopen en een van de instellingen veranderd (ergens een vinkje vergeten te zetten tijdens het installeren). Alles leek daarna normaal te werken…totdat u raadt het al…

    Zijn er meer mensen die het probleem van sterk wisselende snelheden ervaren hebben bij ADSL van Zonnet. Zo ja, hoe is dit defintief op te lossen??

    Erik
  • Ik heb zelf geen Zonnet ADSL, maar Planet ADSL.

    Ik heb zo'n probleem ook gehad, en het bleek de drivers te zijn.
    Zoek dus eens op de website van de modem-fabrikant naar de nieuwste drivers. Download die dan, en installeer die.

    Bij mij was toen het probleem opgelost.

    P.S. Heeft de helpdesk iets gezegd over de drivers van de modem?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.