Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Netwerkprobleem

Anoniem
jolo
14 antwoorden
  • Ik kan met een computer nniet meer in internet komen.Ik heb een SpeedTouch Router en zit op ADSL. Op de router is aangesloten: Computer I, Computer II en een Laptop. Met Computer II en Laptop gaat alles goed. Op alle Computers zit WINDOWS XP Home.
    Op Computer I Krijg ik de melding: Netwerkkabel niet aangesloten, maar ik heb alles gecontroleerd, de kabels uitgewisseld- niets helpt. De netwerkkaart is: Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC.Bij eigenschappen van de Èthernetkaart staat:"Dit apparaat werkt correct". In Netwerkverbindingen staat over het Pictogram "LAN-Verbinding"een rood kruisje. Waar kan het probleem liggen?
    Wie weet een oplossing?
  • [quote:9df0e00d0a="ewfw.thot"]Ik heb een SpeedTouch Router en zit op ADSL. Op de router is aangesloten: Computer I
    Op Computer I Krijg ik de melding: Netwerkkabel niet aangesloten, [/quote:9df0e00d0a] Maar branden/knipperen het lampje van de netwerkkaart en het lampje van de router, die bij Computer I hoort nog wel?
  • Neen, de LED zowel van de netwerkkaart als ook van de uitgang van de router knipperen en/of branden NIET. Alle vier uitgangewn zijn wel in orde, ik heb het met mijn andere computers uitgeprobeerd.
  • [quote:f29eb83e6d="ewfw.thot"]Neen, de LED zowel van de netwerkkaart als ook van de uitgang van de router knipperen en/of branden NIET. [/quote:f29eb83e6d] Dat sluit dus een Windows XP probleem uit. Aangezien je al andere kabels geprobeerd had, en je de 4 uitgangen hebt getest, blijft alleen de netwerkkaart zelf over. Heb je het al met een andere netwerkkaart geprobeerd?
  • Helaas heb ik geen andere netwekkart, ik zal morgen een kopen. ik laat het resultaat wel weten. Bij voorbaat alvast dank beste Jolo!
  • Ik heb een nieuwe ethernetkaart geinstalleerd, hij wordt ook herkend maar op de statusinformatie staat: Status :verbonden; Duur:(nu) 2.05:13; Snelheid: 10.0Mbps; Signaalsterkte: ….. ; Paketten verzonden: 0, ontvangen; 0.
    Leds op router branden, op ethernetkaart: LNK Led 10 is aan, Led 100 is uit, Led ACT is uit.
    Wat nu????
  • [quote:f249eb7ceb="ewfw.thot"]Status :verbonden; Duur:(nu) 2.05:13; Snelheid: 10.0Mbps; Signaalsterkte: ….. ; Paketten verzonden: 0, ontvangen; 0. Leds op router branden, op ethernetkaart: LNK Led 10 is aan, Led 100 is uit, Led ACT is uit.[/quote:f249eb7ceb] Dat lijkt me in orde. Op mijn netwerkkaart brand ook maar één led. Bij mij staat snelheid 100.0 Mbps. Maar is die foutmelding van Windows XP nu weg? En als je bij die Status van LAN-verbinding op de tab Ondersteuning klikt, en eventueel op Details, kloppen de getoonde gegevens? Bij zo een netwerkkaart zit vaak ook nog een diskette met diagnostics software. Om de netwerkaart mee te testen en configureren. Om deze diagnostic diskette te gebruiken is wel een Windows98 opstart diskette nodig.
  • Helaas, ik kan internet niet bereiken. Het is zelfs zo geweest wanneer ik de internetkabel in de PC I op dede nieuwe ethernetkaart aansluit dan kan ik met de Laptop en de twééde PC ook niet meer op internet komen. Ik ben de geheeledag ermee bezig geweest maar geen resultaat. Kan er door de fout in de ethernetkaart iets op het moederbord van de bewuste PC?
  • [quote:83c5cc1fc9="ewfw.thot"]Het is zelfs zo geweest wanneer ik de internetkabel in de PC I op dede nieuwe ethernetkaart aansluit dan kan ik met de Laptop en de twééde PC ook niet meer op internet komen.[/quote:83c5cc1fc9] Maar de led status van de router was toch in orde? [quote:83c5cc1fc9="ewfw.thot"]Led ACT is uit.[/quote:83c5cc1fc9] Op de Draytek Vigor 2200E router die ik heb is Led ACT een Led die behoort te knipperen. Welke Speedtouch Router heb je?
    [quote:83c5cc1fc9="ewfw.thot"]Kan er door de fout in de ethernetkaart iets op het moederbord van de bewuste PC?[/quote:83c5cc1fc9] Die kans lijkt me niet erg groot. Maar had je die nieuwe netwerkkaart al getest met de dianostics software van de diskette die bij de netwerkkaart werd geleverd?
  • Ik heb het diagnostic programma van de ethernetkeet gedraaid maar daar kreeg ik : "Fatal error. There is no LAN Board found on your system"
    Zodra ik PC I aan de router aansluit kan ik met geen enkel systeem op internet komen, haal ik het kabel uit de router functioneren de andere PC's weer. Op PC I staat onder status Paketten verzonden 161, ontvangen= 0. Als ik op de taakbalk op het ikoontje met de twee monitoren druk zie ik : Lanverbinding Snelheid 10Mbps.~
    :( Ik ben radeloos maar waardeer jullie inzet!
  • [quote:1a13f7e761="ewfw.thot"]Ik heb het diagnostic programma van de ethernetkeet gedraaid maar daar kreeg ik : "Fatal error. There is no LAN Board found on your system" [/quote:1a13f7e761] Maar je had toch gemeld dat er een led brandde op die netwerkkaart. Heb je die nieuwe netwerkkaart ook nog in een ander PCI slot geprobeerd? Wordt die nieuwe netwerkkaart dan nog wel getoond in de PCI device listing? Wat voor een netwerkkaart is het?
  • Beste Jolo, (Wat een geduld!)
    Het is een 10/100Mbps Fast Ethernetkaart, Type FNC-0107TX Fabrikaat Lever One. Ik heb de kaart in een andere PCI-Slot gedaan maar geen goed resultaat. Ook daar brandt één LED. Hoe kan ik de PCI-Slots controleeren? In computerbeheer wqordt de kaart herkent er staat : Dit apparaat werkt correct! PCI slot 1(PCI-bus2,apparaat 9,functie 0)
  • Ik zou toch eerst weer je andere computers in orde maken. Dan kun je weer internetten en heb je een referentie. Je hebt toch geen router instellingen gewijzigd of instellingen op de andere computers? Wat gebeurt er als computer I niet is aangesloten?

    Mijn ervaring is dat de melding 'netwerkkabel is niet aangesloten' een correcte foutmelding is. Theoretisch gezien kan er ook sprake zijn van een slecht passende kabel voor de netwerkaansluiting die het netwerkkaartje had. De enige echte test is om die netwerkkabel te gebruiken op een andere computer. Heel misschien is het netwerkaartje stuk, dat komt wel eens voor. Het is niet iets waar ik als eerste vanuit zou gaan, maar ja, het kan natuurlijk wel.
  • Bedankt voor al je moeite en advies. Ik geef het voorlopig op en breng de hele handel naar de Computerzaak. Wat betreft de router: Ik heb hem gereset en opnieuw de Setup gedraaid. Wanneer ik de PC I maar niet aan de router aansluit kan ik met de Laptop en mijn vrouw kan op haar PC internetten. (En dat is wel het belangrijkste, net als de Bold en de Beautiful - volgens haar!!!!!!)
    Bedankt en de groeten. ewfw.thot

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.