Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

probleem externe netwerkverbinding via Speedtouch 580i

jeppie
10 antwoorden
  • Goedendag allen,

    Graag zou ik via deze weg informatie verkrijgen die mij in staat stelt het volgende probleem op te lossen;

    Ik heb een dsl verbinding aangelegd via KPN en XS4all.Deze werkt :o :cry: perfect.Snel internet en email.

    Op 1 van de 4 aangesloten computers op de speedtouch 580i, via een ethernetkabel, wordt middels een vpn client contact gemaakt met een extern netwerk.(thuiswerker).

    Het opzetten van de verbinding gaat goed.Echter zodra getracht wordt de applicatie te starten komt de foutmelding 'connection failed on port 23" te voorschijn.

    Inmiddels ben ik zover geinformeerd dat dit probleem schijnt voort te komen door de instellingen van mijn router/speedtouch 580i.

    Ondanks de hulp van de verschillende helpdesks is mijn probleem nog steeds aanwezig en kom ik met hen niet verder.

    Is hier iemand die weet wat ik zou kunnen proberen om het probleem op te lossen??

    Ondanks herhaaldelijke telefoontjes naar diverse helpdesks van de aanbieders en leveranciers is dit mijn laatste mogelijkheid om het probleem op te lossen want bij de zgn.helpdesks weten ze het ook niet meer.
  • Kijk eerst eens in de configuratiepagina van je modem of UPnP uit staat. Dit heeft bij mij ook voor de nodige probleempjes gezorgd.
  • huh upnp en waar staat dit voor?

    wat betekent dit ?
    en waar vindt ik dit?

    alvast bedankt,

    :lol:
    Jurgen
  • UPnP staat voor universal plug and play. De techniek erachter is nu ff niet belangrijk, maar als je er meer over wilt weten: er zijn hele sites over dit onderwerp.

    Ik zelf heb een SpeedTouch 510. De webinterface zal niet veel verschillen met die van de 580. Bij mij kan ik UPnP uitschakelen onder het menu NAPT. Als je inlogt op je webinterface zie je aan de linkerkant onder geavanceerd NAPT staan. Als ik hierop klik kan op het tabblad UPnP dit uitschakelen.
  • Goedendag,

    Het uitschakelen van de upnp en het uitschakelen van alle beveiligingen via het configuratie programma van het modem heeft tot nu geen resultaat gehad.
    Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.; connection failed on port 23

    Indien ik gebruik maak van een isdn verbinding kom ik wel zonder problemen op het netwerk.

    Indien ik ipv isdn de adsl verbinding gebruik gaat het mis…


    rarararararara hoe kan dit??? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    mvg,
    jeppie
  • Wat voor applicatie is het?
  • Na alle mogelijke oplossingen en instellingen, zonder het gewenste resultaat geprobeerd te hebben, heb ik het navolgende uitgevoerd;


    Inmiddels heb ik de speedtouch 580i gereset mbv het “prikknop gaatje” achterin het kastje.

    Vervolgens heb de configuratie middels de bijgeleverde installatie cd rom teruggezet naar de standaard instellingen,

    Hierbij heb ik voor de middelste beveiliging gekozen.(ook de stand “Geen beveiliging” heb ik geprobeerd)


    De gebruikelijke procedure om middels ISDN een verbinding tot stand te brengen heb ik wederom hersteld en deze werkt verder perfect.


    Indien ik dezelfde procedure volg mbv adsl krijg ik geen verbinding met de server van de werkgever en volgt de tekst

    ..connection to 10.0.0.150 to port 23…(effe wachten en dan volgt)…..connection failed


    De procedure is als volgt;


    1 ik maak middels een lan verbinding rechtstreeks verbinding met het internet (gaat perfect)

    2 maak verbinding middels wachtwoord en toegangscode met de server( gaat perfect)

    3 maak middels een wachtwoord en toegangscode verbinding (via de Kerridge client applicatie)met ;

    ..connection to 10.0.0.150 to port 23…effe wachten en dan volgt…..connection failed



    De gegevens van de vpn client zijn;



    KCML client

    Kerridge computer co. Ltd

    Kerridge client applicatie versie 05.02.00.7078



    Ik hoop dat je me nog kunt helpen …. :o :cry:
  • Die 10.0.0.150 is zeker het IP-adres van je eigen PC?
  • Goedendag Leo,

    Het door mij vermelde ip adres in de bovengenoemde tekst;
    "..connection to 10.0.0.150 to port 23…effe wachten en dan volgt…..connection failed "

    moet zijn 10.128.1.20
    dus eigenlijk had de voorgaande melding moeten zijn;

    ..connection to 10.128.1.20 to port 23…effe wachten en dan volgt…..connection failed

    Tevens staat in het inlogvenster van de applicatie de tekst ; "server 10.128.1.20"

    Ik hoop dat het nog duidelijk is.

    mvg,
    Jurgen
  • Oke, even samaenvattend: je maakt een VPN-verbinding en probeert een applicatie op te starten die op poort 23 een connectie moet maken met 10.128.1.20. Kun je dit IP-adres wel pingen?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.