Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

geen verbinding met IP adres

Anoniem
Custer
4 antwoorden
  • Ik had een Topcom adsl/router die geen verbinding kon maken met het IP adres 192.168.1.1.; ook in ICP/IP van LAN kreeg ik het IP nummer van de router niet te zien. Ik heb alles geprobeerd, ook met de hulp van de helpdesk van mijn provider. Conclusie de modem zou stuk zijn!
    Ik heb het apparaat kunnen omruilen maar ik heb het nog niet durven installeren, ik zit namelijk te twijfelen of mijn ethernetkaart in mijn Laptop wel OK is. De groene led brandt en de gele pinkt. Is dat een voldoende aanwijzing van de goede werking ervan? Graag een advies,
    met dank bij voorbaat,
    Custer
  • Als ik me niet vergis staat het groene lampje voor verbinding aanwezig en het oranje lampje voor netwerkverkeer.
  • [quote:3d593488da="waardd"]Als ik me niet vergis staat het groene lampje voor verbinding aanwezig en het oranje lampje voor netwerkverkeer.[/quote:3d593488da]
    Dit is inderdaad zo.
    Bij sommige laptops gaat het echter niet op, daar brandt alleen het oranje lampje
  • en het knipperen kan ook duiden op een verkeerde duplex mode en/of snelheid. Indien auto-negotiate aanstaat, kan je deze eens uitschakelen en zelf iedere optie even proberen. Dus 10 en 100 Mb proberen op zowel half als full-duplex.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.