Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Geen internet op 1 van de pc's op het netwerk

Anoniem
wincustomize rulezzzz
15 antwoorden
  • Ik heb een probleem.
    Ik heb recent een Sweex broadband router gekocht en geconfigureerd.Ik had internet op alle2 de pc's (W98SE & Xp Pro)Maar toen ik vandaag wou gaan internetten op de xp-pc werkte het internet niet meer :cry: .Ik ben alle instellingen nagelopen en die waren hetzelfde als van toen ik nog wel internet had.Internet werkt nog wel op W98SE pc.

    Sweex router:normale 4-poorts
    Thomson modem:Speedtouch 510
  • Misschien dat hier een oplossing voor je bij zit:

    (1) Instellingen overnemen van de Win98SE- pc en de internetverbinding handmatig configureren op de WinXP. Alles hetzelfde doen als op die pc. Behalve de ip-adres natuurlijk.

    (2) Is het MAC-adres van de modem wel goed gekloont?

    (3) Alle instellingen al na gelopen in de router zelf (http://192.168.2.1)?

    (4) Firewall en of Virusscanners in de weg?
  • ga effe naar start > uitvoeren > en typ CMD > enter > typ ipconfig/all.

    En post hier het tekst.
  • kan ook, dan weten we meer natuurlijk! :wink:
  • Hier zijn de plaatjes:(de indeling is misschien een beetje opgefokt maar de onderste is als ie aan de modem gekoppeld is)

    http://members.lycos.nl/evilmorpheus/index.asp
  • Niemand? :cry: :-? :cry: :-?
  • Je noemt het merk SWEEX.

    Heb je daar niet zo'n tooltje voor moeten installeren (die zich in je taakbalk heeft genesteld? :: dus naast je klok)

    Daar heb ik een keer bij iemand problemen bij gehad.
    Dat je eerst de pc moest opstarten, dat internet het niet deed, totdat je in dat Sweex tooltje de verbinding aanklikte, en op Activate drukte…

    Dit moest je 'saven', en vervolgens onthield hij het, zodat je geen problemen meer had.

    Om er zeker van te zijn dat je xp goed staat aangesloten en internetverbinding 'ziet':

    1) Modem aan de router, router aan de pc.
    Start, Uitvoeren, CMD
    2) Ping www.google.nl

    Bij 4x een goede ping, heeft je pc dus verbinding met internet.
    Als je dan dus niet via je internetbrowser aan de slag kunt, is er iets anders aan de hand…
  • Pingen heeft geen resultaat :cry:
  • Op de cd staat alleen een handleiding.
  • *BUMP*
  • Probeer eens je router te resetten.
  • zit die ene pc niet toevallig op een uplink poort en staat dat schakelaartje verkeerd?
    Of haal ik nu router en switch weer eens door elkaar :oops: :oops:
  • Router resetten heeft geen resultaat :cry:
    @BlackXS volgens mij haal je die inderdaad door elkaar :wink:
  • +-+-+-BUMP+-+-+-
  • ik zag in het bovenste plaatje dat de expire datum op 1936 staat? zou dat niet tegenwerken? lijkt me dat dat 2005 moet zijn.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.