Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Uitbreiding bedraad netwerk met AP wil niet lukken

Anoniem
El-Broosha
4 antwoorden
  • Beste deskundigen.

    Ik wil een bestaand (bedraad) netwerk uitbreiden met een WLAN ten behoeve van een laptop.

    Het bestaande netwerk loopt via een router en een HUB/Switch. Alles werkt daar prima.
    De ip adressen van de 3 PC's zitten keurig in de 192.168.1.? serie
    De standaard ip van de 3COM Office connect WLAN is 169.254.3.1

    Ik volg de meegeleverde installatiesoftware, d.w.z. dat ik de 3COM inprik bij de switch op een willekeurig ingangetje.
    Op dat zelfde moment echter vervalt op mijn verder bedrade netwerk mijn i-net verbinding. Geen enkele PC daarop heeft dan nog i-net. De installatie software heeft een soort "detectie" onderdeel en daar zie ik dat de 3COM herkent wordt met het ip van de PC waaraan ik op dat moment werk! M.a.w: de ip's worden door elkaar gehaald. Na de detectie volgt evenmin het beloofde web based inlogscherm van de 3COM.

    Ik kan daar overigens wel inkomen door een PC rechtstreeks in te prikken op de 3COM. Hoe ik daar een ip zoumoeten wijzigen (vooropgestelddat dat al een oplossing is) weet ik vooralsnog niet.

    Kan iemand me een zet geven zodat ik de zaak goed kan instaleren?
    Alvast bedankt!
  • Ik kan daar overigens wel inkomen door een PC rechtstreeks in te prikken op de 3COM. Hoe ik daar een ip zoumoeten wijzigen (vooropgestelddat dat al een oplossing is) weet ik vooralsnog niet.

    gaat dit via dhcp of door de pc hard op een ip in die range te zetten

    bij gebruik van dhcp moet je dit ook in het ap uitzetten want dat gaat altijd fout (2 dhcp uitgevers in een netwerk)

    hierna kan je zoeken in de menu's naar je ip instellingen van het ap en wijzigen naar een nummer buiten de dhcp range van je router
  • Heb je DHCP server van je Acesspoint uitgeschakeld ?
  • Heren, bedankt tot zo ver. Nee , ik denk niet dat ik het DHCP heb uitgeschakeld. Tot nu toe heb ik gebruik gemaakt van de default instellingen.

    Ik ga dat dus zeker uitzoeken maar aangezien dit geen dagelijkse kost is voor me heeft dat even tijd nodig :-?

    Overigens: ik heb inmiddels ontdekt hoe ik het IP van het AP kon wijzigen:
    PC rechtsreeks inprikken in de 3COM en daar de optie Dynamic IP wisselen voor Manual IP.
    Ik heb toen een nummer gekozen in de reeks die mijn Draytec router uitgeeft, dus in de 192.168.1.? serie
    Subnetmask werd gelijk goed ingevuld. De standaard Gateway heb ik leeg gelaten (dat kan fout zijn uiteraard)

    Er gebeurde toen e.e.a. in de zin van ratelen etc en ik kreeg de melding dat ik in mijn browser het ip moest aanpassen naar het zojuist door mij ingegeven (kan ik inkomen) Echter, geen enkele respons meer, niet op het nieuwe IP, niet op t oude. Alles dus maar weer met een harde reset naar de default fab. instellingen teruggezet.

    Edit: Ik kan nergens iets over DHCP vinden bij het AP.
    Ondanks dat ik het AP een keihard IP heb gegeven weigert alle I-net verbinding zodra ik hem in de switch prik.
    Moet ik iets in de router aanpassen? Ik sta voor een raadsel.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.