Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Printer te zien, maar geen printen

Anoniem
Mgompie
10 antwoorden
  • Volgende situatie: PC 1 met HP deskjet 980 cxi (gedeeld); PC2 en PC3. Alle drie voorzien van XP-pro en SP2. De printer werkt goed op PC1. Op PC2 en 3 is hij geinstalleerd (als printer gekoppeld aan een ander PC) en te zien als gedeelde printer. Echter, printen op PC2 en 3 gaat dus niet. (Gedeelde mappen geven overigens geen probleem)
  • Je hebt bestanden&printers delen dus wel aanstaan neem ik aan.

    Misschien een firewall die je tegenwerkt?

    Heb je de printer op PC1 en PC2 met de hand geïnstalleerd of staan ze als "AUTOMATSCH (printernaam) op (pc1naam)"?
  • Lijkt me van niet. Firewall (McAfee) verwijderd en geprobeerd, andere firewall geprobeerd, echter geen enkel verschil, ook zonder niet.
  • Heb je de printer op PC1 lokaal geïnstalleerd? Dus geen netwerkprinter kiezen! En daarna de printer gedeeld? En vervolgens op de andere PC's gekozen voor een netwerkprinter?
  • Ja, en om het verhaal compleet te maken; de laatste drivers bij HP gedownload, na niet werken met de originele drivers, doch dat hielp ook niet. Beide PC's (2 en 3) zien de printer in het netwerk, doch ik krijg steevast de melding dat printen niet gelukt is.
    Als aanvulling het volgende; tot een maand of wat geleden werkte het allemaal perfect, daarna een nieuwe PC aangeschaft en alles opnieuw geinstalleerd. Het enige grote verschil wat ik kan bedenken, is dat ik alles in NTFS formaat heb gezet, wat op de vorige PC Fat32 was. Iets met "services" misschien?
  • Nee heeft niks met NTFS te maken.
    Welke PC is jouw nieuwe PC? Die met XP?
    Krijg je trouwens een foutmelding als je wil gaan printen? Zoja kun je die hier plaatsen? En krijg je op beide PC's zelfde foutmelding?
  • Op alle drie de pc's is xp-pro met sp2 geinstalleerd. En de foutmelding is simpel:

    het afdrukken van de testpagina is mislukt (bij het installeren van de printer op beide overige machines)
  • Heb je hier iets aan misschien:
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;823447
  • Misschien, ik ga het in ieder geval proberen. je hoort er nog van.
  • Helaas, ook de microsoftlink mocht niet baten. De installatie wordt ook niet voortijdig beeindigd, maar gewoon afgemaakt. :cry:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord