Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

problemen met MSN via router

Anoniem
None
14 antwoorden
  • Als ik op mijn computer via een router op msn zit, en iemand anders zich op een andere pc op de router ook aanmeld op msn (via een ander e-mail adres) dan word ik steeds afgemeld, dan meld ik weer aan, en word de ander weer afgemeld.
    Dat Herhaald zich constant totdat een van de twee zichzelf afmeld.

    Waar kan dit aan liggen?

    Alvast bedankt,

    Marvin
  • Moet je dan niet de poorten opzetten voor het MSNen? Ik dacht poorten 9800 tot 9890 maar daar moet je ff een second opinion voor raadplegen, ik weet het niet zeker! :wink:
  • [quote:6f705c359d="brandsrus"]Moet je dan niet de poorten opzetten voor het MSNen? Ik dacht poorten 9800 tot 9890 maar daar moet je ff een second opinion voor raadplegen, ik weet het niet zeker! :wink:[/quote:6f705c359d]

    Nee heeft er niks mee te maken. Chatten via MSN werkt gewoon achter een router. Inloggen moet dus geen probleem zijn. Om het probleem op te lossen moet je ff wat meer info geven. Wat voor router? Merk, typenr? Zijn de PC's draadloos aangesloten, of bedraad? Of combinatie? Welke versies van Windows worden er gebruikt? Heeft het ooit wel gewerkt?
  • Zet voor de lol je Firewall(s) eens een minuutje uit, en probeer in dat minuutje eens te connecten.

    Ik heb tot nu toe al 4 mensen gehad die msn problemen hadden, en bij alle 4 was het zo dat de firewalls dit blokeerden.

    Enkeld aangeven in de Firewall dat MSN Messenger de volledige -niet-protection- hoeft te hebben is blijkbaar niet voldoende.
  • Ik heb een broadband router van het merk Sitecom. Het serie nummer is: 4G04803265.
    De pc's zijn allemaal bedraad aangesloten, Allemaal met Microsoft Windows XP Profesional, Service Pack 2.
  • [quote:35f3263689="Marrvinn"]Ik heb een broadband router van het merk Sitecom. Het serie nummer is: 4G04803265.
    De pc's zijn allemaal bedraad aangesloten, Allemaal met Microsoft Windows XP Profesional, Service Pack 2.[/quote:35f3263689]

    Met het serienummer kan ik niks. Kun je mij het typenr ook geven? Staat ook vaak op die sticker waar dat serienummer opstaat. Begint met DC en dan een nr.
  • Het type nr is: DC-207
  • Er staat een firmware versie op de site van sitecom. Ik weet niet of die nieuwer is als die van jou? Het betreft hier versie 1.96hD3b. Anders flash je router eens met deze firmware en stel alles opnieuw in.
  • Ik heb het bestand gedownload, als ik het open, IP in typ en het wachtwoord invoer, krijg ik een error: "Send request error"
  • Hoe probeer je te flashen met een utility of via het browservenster? Kan namelijk via 2 methodes. Probeer de methode die je nog niet geprobeerd hebt.
  • Dat heb ik nog nooit gedaan, we hebben de router nog niet zo lang
  • Gooi je router eens van de stroom en probeer het dan eens.
    En anders zul je toch over je schroom heen moeten zetten.
    Leesvoer over hoe dat moet vind je op: http://www.sitecom.nl/
  • Ik heb de stroom van de router er af gehad, toen ik de stroom er weer op zette en mijn pc aanzette, kon ik de upgrade van sitecom.nl uitvoeren.
  • Probleem opgelost?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.