Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Krijg Netgear router WGT634U niet aan de praat met @Home

Anoniem
Frank67
2 antwoorden
  • Wie heeft er een Netgear Wireless mediarouter WGT634U werkend bij @Home?
    Ik krijg de internetverbinding met geen mogelijkheid aan de praat. Bij Router Status, Connection Status staan dan alle adressen op 0.0.0.0.
    Dit is al de tweede WGT634U die ik hier heb en die ook niet werkt. De eerste heb ik teruggestuurd omdat ik hem ook niet aan de praat kreeg. Bovendien was daarvan de Wireless Access Point ook nog eens defect, bleek na telefonisch contact met de Netgear helpdesk.
    Bij de tweede router die ik ontvangen heb, is de Wireless Access Point wel in orde, maar de internetverbinding doet het nog steeds niet.
    Nu de tweede router ook niet werkt begin ik te twijfelen of ik misschien iets over het hoofd zie.

    Ik heb al jaren ervaring met een Netgear router WGR614 en die werkt wel prima.
    Ik heb contact gehad met de Netgear helpdesk, en die weten het ook niet. Het enige wat ze nog konden bedenken was dat @Home het MAC adres controleert. Ik heb contact gehad met @Home maar het MAC adres van mijn router was in orde en daar werd ook niet naar gekeken (wel naar het MAC adres van het modem uiteraard).
    Het kabelmodem is een Motorola SB5100E.

    Dit is wat ik allemaal gedaan heb:
    • Firmware was 1.4.0.6 maar daar kreeg ik ook geen internetverbinding mee. Naar de laatste versie 1.4.1.8 geupgrade. De upgrade zelf ging zonder problemen.
    • Diverse resetprocedures uitgevoerd, zoals: 30 sec. resetknop indrukken en vasthouden, 30 sec. spanningsloos, spanning weer erop, na 30 sec. resetknop loslaten.
    • De @Home computernaam/Client ID (CPxxxxx-A) heb ik ingevuld bij Basic Settings, Account Name en het vak Domain Name laat ik leeg, net zoals bij de WGR614
    • Als ik de Setup Wizard laat lopen, blijft bij de automatische herkenning het balkje op 50% staan en er gebeurt verder niets meer, ook niet na 30 minuten wachten.
    • Ik heb diverse MAC Adres instellingen geprobeerd: Default, Computer MAC Address en het MAC adres van de oude router, allemaal zonder resultaat.
    Ik kan overigens wel met diverse computers met verschillende MAC adressen rechtstreeks op internet (dus zonder router), blijkbaar maakt het MAC adres dus niet uit.
    • Ik heb de IP en DNS adressen statisch ingevuld, zonder resultaat (Bij de WGR614 werkt dit wel)
    • Bij LAN TCP/IP setup heb ik het subnetten 192.168.0.x en 192.168.2.x geprobeerd in plaats van de standaardinstelling 192.168.1.x, zonder resultaat.
    • Bij WAN setup heb ik Disable SPI Firewall en Respond to Ping aan en uit gehad, zonder resultaat.
    • UPnP stond standaard aan, maar uitgezet maakt niet uit.
    • Met een PING vanuit de PC kan ik geen IP adressen op internet pingen.
    • De router met een andere, korte netwerkkabel op de modem aangesloten, zonder resultaat
    • De PC op verschillende poorten getest, dit werkt normaal, echter geen internet.
    • De Motorola modem op 192.168.100.1 kan ik alleen pingen en via de browser benaderen, als ik de IP adressen in de router statisch instel. Maar ook dan heb ik geen internetverbinding.
    • Ik heb de Motorola modem ook meerdere keren (langdurig) spanningsloos gemaakt.

    Verdere info:
    • De verbinding tussen PC en router is in orde. De Wireless verbinding tussen laptop en router ook.
    • De Netgear Router WGT634U heeft nu firmware versie 1.4.1.8
    • Motorola SB5100E software versie is: SB5100E-2.3.1.3-SCM01-NOSH
    • Op de Motorola modem lichten de LED’s wel normaal op
    • Netgear router S/N = WT61451DB035854

    Ik hoop dat iemand nog een tip heeft, want ik ben radeloos… :cry:
  • Aanvulling op voorgaand bericht:
    Ik heb de router ook nog getest bij een vriend die ook @Home heeft, maar met een COM21 modem. Uiteraard wel zijn computernaam gebruikt (CP…..-A), maar met hetzelfde resultaat: de internetverbinding werkt niet.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.