Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

SMTP, wachtwoordprobleem

Anoniem
Klaasje
9 antwoorden
  • Ik heb een zeer vreemd probleem. In ons netwerk kunnen we geen e-mail meer verzenden, sommige sites niet openen. Dit is op alle computers het geval. Op alle computers staat Windows XP.
    Alle computers maken verbinding via dezelfde router en dezelfde modem die op die router is aangesloten.
    Bij het verzenden blijft Outlook Express of Outlook heel lang hangen en op een gegeven moment krijg je een Time-out. Er gebeurt precies hetzelfde als de firewall, virusbescherming wordt uitegezet.
    Ook kunnen sommige sites niet bekeken worden. Het gaat dan vooral om sites waar wachtwoorden moeten worden ingevoerd zoals hotmail.com.
    De cookies, cache zijn al helemaal geleegd op de computers, maar dit biedt geen soelaas.
    Het gebeurde opeens van de ene op de andere dag. Er wordt nooit ingelogd op de router en er is ook geen software geïnstalleerd op de computers die er daarvoor niet opstond.

    Omdat het probleem zich op alle computers in het netwerk voordoet, vermoed ik dat het aan de router of modem ligt. Dit weet ik echter niet zeker.

    Iemand suggesties?
  • Het gaat om een Sweex broadband wireless router overigens. En de modem is een Alcatel Speedtouch ADSL.
  • Ik zou eerst de sweex even uitzetten en opnieuw opstarten. Als dat nog geen soelaas bied, reset de sweex en stel 'm opnieuw in.
    Als dat nog niet help, pak het modem aan. Je schtijft overigens niet welk model/type alcatel. Als het om de home versie gaat en dus je verbinding vanuit de sweex wordt opgezet (PPPTP) reset dan eerst het modem voordat je met de seex in de weer gaat.
  • Bedankt voor het advies. Dit werkte alleen niet, jammergenoeg.

    Iemand anders misschien?

    Alvast bedankt.
  • hosts file wellicht?
    http://www.safer-networking.org/nl/dictionary/hostsfile.html
  • [quote:d5e7d28255="peterkramer"]hosts file wellicht?
    http://www.safer-networking.org/nl/dictionary/hostsfile.html[/quote:d5e7d28255]Wederom bedankt voor je reactie.
    Ook hier stond verder niets in. Dit was het enige:
    [code:1:d5e7d28255]# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
    #
    # Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
    # moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
    # geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
    # gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
    #
    # Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
    # regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
    #
    # Bijvoorbeeld:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
    # 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

    127.0.0.1 localhost
    [/code:1:d5e7d28255]
  • Dan hou ik het op een defect in de sweex.
    Haal die er anders even tussen uit en hang 1 pc direct aan het modem. Test dan je verbinding (internet en e mail)
  • [quote:839d68fba5="peterkramer"]Dan hou ik het op een defect in de sweex.
    Haal die er anders even tussen uit en hang 1 pc direct aan het modem. Test dan je verbinding (internet en e mail)[/quote:839d68fba5]Dan werkt het wel! Dat wordt dus een nieuwe router. :)

    Bedankt he!
  • [quote:186f4f8516="Klaasje"] Dat wordt dus een nieuwe router. :)

    Bedankt he! [/quote:186f4f8516]
    probeer eerst een firmware-update, of misschien herinstalleren huidige firmware.
    Misschien is geld uitgeven niet nodig…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.