Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Verbinding valt weg, kan geen alternatieve software vinden

Anoniem
thomasvossen
12 antwoorden
  • Ik heb het probleem dat m'n draadloze verbinding steeds wegvalt…nu heb ik vanalles gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat ik wireless zero configuration uit moest schakelen…dit heb ik gedaan! vervolgens moet ik software instaleren die als alternatief dient voor deze optie in windows, maar ik kan nergens deze software vinden. Als ik bij aparaatbeheer kijk staat er dat ik een PRISM 802.11gvAdapter (3886) heb. Ik ben er ook al achter dat het merk Conexant is. Maar ook met deze gegevens kan ik niks op internet vinden hoe ik mijn probleem met het wegvallen van de verbinding op kan lossen…
    Iemand van jullie een idee?
  • Gemiddeld gesproken wordt er software meegeleverd met de kaart. Hier niet of ben je 2e hands aan het shoppen geweest?

    Het klopt wel dat je OF de Windows Zero moet gebruiken OF de software van de kaart. Anders gaat het door elkaar lopen. meestal loopt de software van de fabrikant ook soepeler dan de Windows Zero.
  • Scan effe met netstumbler of er andere wirrless netwerken op het zelfde kanaal werken.zoja zet je AP op een andere kanaal.

    Of er is een aparaat dat je wireless verbinding stoort bv 2.4GHZ video/geluide zender/ontvanger of iets dat op 2.4GHZ werk.
  • Mijn netwerkkaart zit ingebouwd in mijn laptop, ik heb er alleen drivers van op op mijn 'driver & utillities' cd staan die ik erbij geleverd kreeg…
    Verder heb ik NetStumbler geprobeerd en hierna een ander kanaal ingesteld, ik ben benieuwd of het helpt al heb ik nu nog niet de software ipv wireless zero configuration!?!?!
  • bij de homepage van de maker van je laptop zoeken. Daar moeten ze een driver hebben als het een built-in wifi is
  • Ik moet geen nieuwe drivers hebben volgens mij, maar een of ander programma ofzo…tenminste dit maak ik op ut een eerder gelezen FAQ
  • Waarschijnlijk is de CDRom die je bij de laptop hebt gekregen een restorebestand. Daarmee kun je je laptop terugbrengen naar de koopstaat. Losse programmas (zoals die voor je WIFI kaart) kun je er meestal niet afhalen.

    Nou is de vraag: staat dit programma toch niet gewoon op je compu? Als je een Centrino laptop hebt staat het in de programmalijst onder Intel Wireless Configuration o.i.d.

    Het is toch handig om even wat meer info te geven: merk compu en wifikaart, nieuwe gekocht/tweedehands, nog garantie/helpdesk etc.
    We kunnen hier niet toveren zonder de essentiele gegevens.
  • Het is een Fujitsu Siemens Amilo L-1300, Net een maandje oud, heb hem meteen na aankoop geformatteerd en hem helemaal naar mijn wensen ingesteld. Ook voor het formateren bestond mijn probleem al dus daar ligt het niet aan. Maar ik had gelezen dat je voor je WiFi verbinding een alternatief programma kunt gebruiken ipv Zero Configuration… Dit zou je kunnen downloaden via de site van je draadloze kaart….hier kan ik echter niks vinden.
    Bij apparaatbeheer staat dat het een PRISM 802.119 (3886) is, maar na verder zoeken ben ik er achtergekomen dat deze kaart ook wel bekend staat als een GEMTEK WL-850FJx (Conexant), misschien dat je hier wat mee kunt? :(
  • Het principe is: voor het instellen van je wifi gebruik je OF de Zero Configuratie in Windows OF de software van het kaartje zelf. Zodra je beide gaat instellen roep je de ellende over jezelf af.

    Het lijkt me dat met de voorgeinstalleerde Fujitsu de wifi software wel op je systeem stond. Wellicht heb je die niet gebruikt om de kaart goed aan de praat te krijgen, bent in de Windows Zero Configuration terechtgekomen, met slecht eindresultaat.

    Je hebt zelf je schijf naar wens ingedeeld. Wil je de software voor de wifikaart erop hebben dan zijn er 2 opties: je speurt op de bijgeleverde CDRom of er, naast een waarschijnlijk alomvattende restore ook een losse (sub)map staat met de naam Wireless of wifi of Gemtek of Conexant.
    Vanuit die map kun je dan de software installeren

    Tweede optie is het programma van het net te halen. Ik zal op basis van jouw gegevens ook eens kijken of ik wat kan vinden.
    Begin eens met die CDRom. Klopt het overigens dat bij de herindeling van het systeem je NIET de standaard restorefunktie van de CDRom hebt gebruikt en dat dus NIET automatisch de wifisoftware op je systeem is gekomen?
  • Tja, dan is het niet moeilijk bij Gemtec wat te vinden. Als je hier kijkt zie je hun eigen drivers: http://www.gemtek.com.tw/download.htm Probleem is dat je aangeeft een WL 850 te hebben. Als je onderaan de lijst kijkt, de Built in (dat is wat je hebt), zie je dat het niet gaat tot de 850.

    Ben je zeker van die cijfertjes?

    We gaan door: de 850 IS er wel, zie hier: http://www.gemtek.com.tw/pro_wl850f.htm

    Maar ik kan de drivers ervoor niet vinden. Kijk nog eens op je CD Rom, daar zouden ze toch wel op kunnen staan.

    We gaan door: kom uit bij de website van Fujitsu-Siemens nederland. Daar kun je voor de L-1300 de laatste drivers downloaden als je ze niet op je CD kunt vinden. Het kan zijn dat je oudere drivers meegeleverd hebt gekregen, die met de laatste Windows updates niet goed samenwerken.
  • Ik vind het echt super dat je al zoveel moeite gedaan hebt! maar het vervelende alleen is dat ik zelf ook echt al zover was gekomen… mij gaat het er ech puur om dat ik nergens, noch op internet noch op cd-rom software kan vinden voor het vervangen van dat vervelende zero-configuration…Een universeel programma zal er natuurlijk wel niet bestaan :-?
    Begin bijna te denken dat ik het toch maar moet doen met mijn wegvallende verbinding
  • Opties:

    1. Zoals eerder gemeld een ander kanaal kiezen in je router. Meestal is dit standaard 11. probeer gewoon eens een paar andere. Is zo weer terug te zetten;
    2. Je automatische IP adres toekenning door de router (DHCP) uitzetten en kiezen voor een gefixeerd IP adres, Dit moet in de router en op je laptop gebeuren;
    3. Kijken of je de laatste firmware voor je router hebt. Oudere firmware kan niet stabiel samenwerken met de laatste Windows updates.

    Als je WILT KUN je nog een heleboel doen :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.