Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Internetverbinding werkt soms niet

Anoniem
None
45 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb sinds een paar jaar internet via de kabel via @home.
    Ik heb mijn verbinding gedeeld door middel van een een Sweex (no comment please :lol: ) Draadloze router met mijn Desktop (upt aangesloten) en laptop (draadloos aangesloten). Soms kan ik met geen van bijde apparaten het internet op. Mijn xbox kan dan ook niet op xbox live, dus het is niets softwarematigs (gebruik XP home, SP2). De enige manier om weer verbinding te krijgen is door de modem en router te resetten:

    Beide van de stroom af, utp's los, 1 min wachten, beide aan stroom,modem utp vast, wachten op constante lampjes, utp aan router, wachten op herkenning(wan), utp van andere pc eraan, wachten op herkenning, pc's opstarten. Nu werkt het weer.

    Ik begin dit nogal vervelend te vinden, aangezien het 1 a 2 keer per maand gebeurd. Ik heb het idee dat ik het probleem in de router moet zoeken, maar dat is slechts een gedachte. Mijn vraag is:
    1. Hoe kan dit gebeuren?
    2. Hoe kan ik het oplossen?

    Alvast bedankt,
  • De sweex in de prullebak en een Linksys wrt54G er aan. (MTU op 1472 voor @home)
  • [quote:b8196f6e60="peterkramer"]De sweex in de prullebak en een Linksys wrt54G er aan. (MTU op 1472 voor @home)[/quote:b8196f6e60]

    Wat bedoel je met dat tussen haakjes? en dat andere antwoord is natuurlijk je reinste onzin he.
    Jah mn auto van nog geen jaar oud start niet meer. Wat kan ik doen? eehh koop maar een nieuwe. :lol:
  • Ik loop al een tijdje mee hoor… Met Sweex kun je geluk hebben, maar die dingen kappen er ook vaak mee. (kosten niet voor niets bijna niks..)
    En de MTU is een pakket grote instelling. (router instelling) op 1472 heb je bij @home het beste resultaat. De meeste routers staan default op 1500
  • okeej, en waar vind ik dat ongeveer?
  • nou? En betekent dit dat mijn router zijn einde nadert?
  • Het kan ook aan je ISP liggen. Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Edimax router en Chello classic. Een hele tijd gehad dat ik steeds mijn router moest resetten, omdat de verbinding van chello even was weggevallen. Ik heb een mailtje naar chello gestuurd, en zij vertelden me dat er inderdaad een storing aan hun kant was geweest. Nadien, geen problemen meer.
  • [quote:3262023abf="marcelliuskuperius"]Het kan ook aan je [b:3262023abf]ISP[/b:3262023abf] liggen. Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Edimax router en Chello classic. Een hele tijd gehad dat ik steeds mijn router moest resetten, omdat de verbinding van chello even was weggevallen. Ik heb een mailtje naar chello gestuurd, en zij vertelden me dat er inderdaad een storing aan hun kant was geweest. Nadien, geen problemen meer.[/quote:3262023abf]


    Beetje vervelend…..
    Ik begin met het lezen van een bericht en denk: misschien een oplossing, alleen dan gaan ze weer met termen gooien waar ik de ballen van snap… :oops: (ISP)
  • Sorry, ISP = Internet Service Provider, dus je internet aanbieder.
  • Ooohhw haha okeej…

    Nja ik denk niet dat dat hier het geval is, want ik heb bij mijn moeder ook internet via @home, ook gedeeld met (weliswaar ander model) sweex router, en die geeft geen problemen….




    PS. het kan zijn dat dit topic een tijdje stil blijft want ik ga morgen 2 weken op vakantie…
  • Dat kan heel goed per gebruiker verschillen hoor…
  • Ohw…
    Jah ik weet aardig wat over computers maar breek me de bek niet open over internet of netwerken zeg maar :P :lol:
  • Gewoon voor gein eens een mailtje naar je internet aanbieder sturen. Leg ze uit dat je router steeds de verbinding verliest. Misschien kunnen ze wat aan hun kant vinden. Mocht dat het probleem niet blijken te zijn, kun je altijd nog verder zoeken.
  • Hmmm okeej ga ik dat eens proberen… En zou ik dan beter kunnen bellen of mailen denk je? Want de klantenservice op beide gebieden is een puinhoop heb ik al wel gemerkt :cry:
  • Als je er haast mee hebt kun je het beste bellen, meteen antwoord (als de helpdesk agenten tenminste access hebben tot jou verbinding), als je er geen haast mee hebt zou je kunnen mailen. Bellen is denk ik het snelst.
  • Ik bel wel als uik terug ben. Als ik gebeld heb als ik dit topic wel weer even opgraven.
  • ik heb met @home gebeld en ze kunnen niks vinden. Wat mijn vader later bedacht is dat we wel eens het modem op standby zetten , en dat de router daardoor misschien de verbinding verliest. Dat doen we vanaf nu dus niet meer… :lol:
  • en jah hoor. We komen thuis, zusje boos: internet doet het niet!!! k*t.


    nja ik heb het weer up and running maar hetwerkt dus nog niet naar behoren. Weten jullie een oplossing? Ik ga in ieder geval vanmiddag @home bellen wat zij kunnen zien in het online-verleden(tot max 1 week terug)
  • [quote:eb39675349="tinus89"]en jah hoor. We komen thuis, zusje boos: internet doet het niet!!! k*t.


    nja ik heb het weer up and running maar hetwerkt dus nog niet naar behoren. Weten jullie een oplossing? Ik ga in ieder geval vanmiddag @home bellen wat zij kunnen zien in het online-verleden(tot max 1 week terug)[/quote:eb39675349]


    Heb gebeld, mijn modem is niet offline geweest. Volgens de helpdesk zou het dan na het modem moeten zitten…

    Betekent dit nu dat mijn router kapot aan het gaan is?
  • hallo?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.