Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

router instellen

Anoniem
phonebooth78
17 antwoorden
  • Hallo!
    Ik heb hulp nodig bij de correcte werking van mijn router.
    Ik heb een pc die draait op winXP en breedband kabelinternet van @Home.

    De lijn komt dus binnen, gaat naar de kabel-modem en daarna naar mijn pc-ethernetkaart.

    Ik heb hier een router tussen gezet zodat de situatie nu is;
    Internet -> Kabelmodem -> Router -> PC-Ethernetkaart.

    Er wordt door de LED's aangegeven dat alles goed is aangesloten. Hier twijfel ik ook niet aan.
    Nu heb ik het proberen in te stellen via de handleiding die meegegeven is met de router, maar ik krijg maar geen verbinding.

    Weet er iemand wat ik hier fout doe of over het hoofd zie?
    Je kunt me altijd mailen;
    phonebooth78(a) hotmail.com

    of uiteraard gewoon een bericht sturen.

    Alvast bedankt!
    Groeten,

  • Kun je de router wel bereiken op het in de handleiding vermelde IP adres?
  • Wat voor ip adress heb je van je machine gekregen?
    word deze uitgedeeld door de router, of staat er vast 1 in?

    zou je eventueel je modem of router wel kunnen pingen?
  • Ik heb een IP-adres van de handleiding gekregen;

    192.168.123.254

    En in de uitgebreide handleiding (engels) staat wel iets over pingen maar ik heb er verder vrij weinig verstand van. Dus geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
  • Als ik de router heb aangesloten en typ in mijn browser het ip-adres in dat me is gegeven (192.168.123.254) dan kom ik wel bij de pagina die de router zou moeten instellen.
    Daar wordt wel weergegeven dat de router uncreachable is.
  • wat heb je voor router?

    wat is de preciese melding die je krijgt?
    Of is het destenation unrechable?
    krijg je wel het inlog scherm op dit ip nummer te zien?

    je kan pingen via het volgende:

    start - uitvoeren
    type hier [b:df215e6fda]cmd[/b:df215e6fda] vervlogens enter / OK
    je krijgt hier een dos scherm
    typ vervolgens [b:df215e6fda]ping 192.168.123.254[/b:df215e6fda]

    geef maar door wat voor melding hij geeft.
  • Mijn router is een router van sitecom: broadband xDSL / Cable Router type: DC-202V5

    Ik krijg hetbericht te zien dat hij unreachalbe is ja, en ik krijg het "inlog(?)"-scherm te zien. Daar kan ik een wizard configuratie doen en instellingen aanpassen enz. Wat er in de handleiding stond heb ik gedaan.

    Ik heb gepingd en dit was de melding die ik kreeg:

    Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
    © Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    C:\Documents and Settings\Beheer>ping 192.168.123.254

    Pingen naar 192.168.123.254 met 32 byte gegevens:

    Antwoord van 192.168.123.254: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64
    Antwoord van 192.168.123.254: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64
    Antwoord van 192.168.123.254: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64
    Antwoord van 192.168.123.254: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

    Ping-statistieken voor 192.168.123.254:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
    iseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, gemiddelde = 0ms

    C:\Documents and Settings\Beheer>
  • even voor de duidelijkheid.

    Je hebt dus verbinding met je router.

    het probleem is dus eigenlijk je kan geen verbinding meer met internet maken nadat de router er tussen is gekomen.
  • hier staat een nederlandse installatie handleiding:
    mischien haal je hier wat meer informatie uit.

    http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1793
  • Ja, ik heb wel verbinding met de router, maar ik kan nu geen verbinding meer krijgen met het internet. Dat is het probleem.

    De documentatie die je me had gegeven is precies hetzelfde als hetgeen in het boekje stond dat bij de router werd geleverd.
    Dit heb ik dus allemaal doorlopen en daarna deed hij het nog niet.
  • mischien is hier wat te vinden.
    http://help.home.nl/verbinding

    dat het niet werk kan door heel veel factoren komen daarom is het lastig je goed te helpen.
    meestal is het ergens een instelling maar het achterhalen van die ene instelling is vrij lastig.
    verder heb ik geen ervaring met een router en @home.
  • Heb je (ook) de gebruikersnaam, die je van @Home gekregen hebt, ingevuld in het juiste veld bij de instellingen van de router?
  • [quote:78173274da="Jaap H"]Heb je (ook) de gebruikersnaam, die je van @Home gekregen hebt, ingevuld in het juiste veld bij de instellingen van de router?[/quote:78173274da]

    en het mac adres gekloond ?
  • Voer het volgende eens in een DOS-box uit:[code:1:a2fea60561]ipconfig /all[/code:1:a2fea60561]Kopieer en plak het resultaat even in deze post.
  • [quote:aa4f9f309c="Bosje"]….. en het mac adres gekloond ?[/quote:aa4f9f309c]

    Hoeft niet bij @Home.
  • [quote:ced65eeb1b="Jaap H"][quote:ced65eeb1b="Bosje"]….. en het mac adres gekloond ?[/quote:ced65eeb1b]

    Hoeft niet bij @Home.[/quote:ced65eeb1b]

    oke, maar 2 jaar geleden moest dat wel bij @home., vandaar.
    Vanwege de problemen is ie overgestapt toen adsl beschikbaar kwam.
  • De router moet de naam hebben die waarschijnlijk nu in de computer staat (ccnogwat-a)
    De naam van de computer dien je aan tepassen in b.v computer. (mogen namalijk niet 2 dezelfde namen in een netwerk voorkomen)

    Hierna moet het werken.
    Je zou eventueel nog het mac-adres kunnen klonen maar dat is niet nodig volgens eerdere birchten.

    Hierna moet het werken.
    ff de computer opnieuw opstarten ivm aanpassen van de computernaam.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.