Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

kan geen verbinding meer maken

Anoniem
patrickda
10 antwoorden
  • Ik twijfel waar ik deze vraag precies moet plaatsen, hier of b.v. bij communicatie en hosting. Dus moderators, indien jullie een betere plaats weten verplaats maar gerust.

    Ik werk met Windows 2000 en heb IE 6.0.
    Ik heb IE opnieuw geïnstalleerd omdat er een dll besmet was met een virus en ik deze voorlopig vervangen had door een Engelstalige.
    Na dat opnieuw installeren werkte alles perfect (virus- en spywarevrij, perfect verbinding maken, Outlook Express en Internet Explorer OK,…).

    Vervolgens heb ik ook een SP1 voor IE geïnstalleerd omdat deze eigenlijk noodzakelijk zou zijn voor gebruikers van Windows 2000 omdat er een beveiligingsprobleem zou zijn, aldus MS.

    Vanaf toen kan ik geen verbinding meer maken. Ik heb dan die SP gedeïnstalleerd, echter zonder resultaat.

    Ik krijg een foutmelding dat er gewacht wordt op een kiestoon van een externe computer zonder gevolg.
    Toen ik nog met Windows '98 werkte had ik af en toe ook zoiets, maar na het verwijderen en opnieuw installeren van TCP/IP was dit weer in orde.
    Ik weet nu niet (althans ik vind het niet) waar ik datzelfde nu met Windows 2000 kan doen.
    Ik heb ook eens zitten neuzen in een soort log m.b.t. de netwerkverbindingen en daarin stond bij de naam van mijn provider dat er geen IP-adres was.

    Kan iemand mij helpen?
  • Ik ben nu eventjes e.e.a. aan het bekijken via mijn computer op het werk.

    Als ik de helppagina's van mijn provider overloop zie ik dat het uiterlijk van het eigenschappen-venster van mijn verbinding met die provider niet meer overeenkomt met hetgeen getoond wordt op die helppagina's.

    Ik heb b.v. geen mogelijkheid meer om DNS-instellingen te veranderen. Proxy server staat niet aangevinkt.
    Zou ik het best die verbinding gewoon verwijderen en een nieuwe maken?

    (Aangezien ik nu vanaf mijn computer op het werk werk kan ik natuurlijk niet zoveel details geven)
  • ik zou inderdaad een nieuwe verbinding aanmaken en de huidige verwijderen.
    Tevens zou de nic deinstalleren en opnieuw installeren vreemd genoeg moeten werken..

    Succes.
  • [quote:f183bb968c="Security"]
    …Tevens zou de nic deinstalleren en opnieuw installeren vreemd genoeg moeten werken…
    [/quote:f183bb968c]

    Euhm…ik ben eigenlijk een leek op het gebied van zo'n dingen,…wat is een "nic"?
  • solly netwerkkaart.
    je kan ook proberen deze aan en uit te zetten.
    laat maar wat weten :wink:
  • [quote:f7b898c3b8="Security"]
    …solly netwerkkaart…
    [/quote:f7b898c3b8]

    …heb ik niet.

    Alleen een USB modem.
  • hmm dan zou ik een nic aanschaffen?
    Zitten qua kosten rond de 10 Euro
    Kleine hint van mijn zijde: Geen SITECOM of Sweex..
    Maar das mijn persoonlijke mening.
    Je hebt een ADSL verbinding neem ik aan?
  • [quote:b8963d12a7="Security"]
    …hmm dan zou ik een nic aanschaffen?…
    …Je hebt een ADSL verbinding neem ik aan?…
    [/quote:b8963d12a7]

    Ja, ADSL, inderdaad.

    Maar moet ik iets hardwarematigs veranderen omdat ik maximum één keer per jaar een probleempje heb dat dan nog waarschijnlijk niets met de modem zelf te maken heeft?

    Nu is het ook pas gekomen na de installatie van die SP.
    Die andere keren was het ook steeds nadat er software werd veranderd.

    Ook heb ik anders nooit problemen om een verbinding te maken, het lukt steeds direct en de verbinding valt ook nooit uit, blijft steeds even snel werken, enzovoort…
    Daarom denk ik dat dat "goed" is en zou het daarom liever zo houden.

    Of zijn er bij jullie specifieke problemen bekend waardoor jullie denken dat ik beter een netwerkkaart installeer?
  • Volgens mij lijkt het een beetje hierop:

    http://www.scarlet.be
    esidential/nl/support/adsl/modems/alcatel/a125015

    Bij mij staat er wel geen "Enternet 300" in de titelbalk (misschien is het niet helemaal dezelfde modem), maar het is wel dezelfde foutboodschap.
  • ik kijk er vanavond thuis naar.
    Heb hier de boel zo goed dichtgezet… (tot me baas zijn tevredenheid) dat ik zelf niks meer kan…
    To be continued. :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.