Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Router Reboot probleem

Anoniem
Mehmet
3 antwoorden
  • De afgelopen tijd is het zo dat 2 vd 3 computers via een draadloze internetverbinding af en toe een [b:f17ed071a3]erg[/b:f17ed071a3] trage internetverbinding hebben. Ik spreek hier over een enkele kb/s terwijl wij ADSL hebben.

    Nu hebben wij stom genoeg de router gereboot. Het hele netwerk en internet lag plat. Door de stekkers er uit te halen en opnieuw in te zetten doet 1 computer het wel weer. Degene die op een directe lijn zit. De overige 2 computers hebben geen netwerk- en internetverbinding.

    Het grote probleem is dat we niet meer op het IP adres van de Router (LAN IP Address) kunnen komen. Het leek mij dat de instellingen op dit IP adres weer geconfigureerd moesten worden volgens de handleiding. Echter gaat dit dus niet lukken…

    Router is een Sitecom; Wireless Network 2.4GHz Broadband Home Station
    Modem is een Speedtouch 510/510i v4

    Door het IP adres van de router te pingen kreeg ik de meldingen dat het adres onbereikbaar was.

    Ik hoop dat iemand hier een oplossing heeft om de router weer te kunnen bereiken.

    Bij voorbaat dank!!
  • In de handleiding van de router hoort te staan hoe je terug kunt naar de fabrieksinstellingen.
    Vaak is dit het resetknopje ingedrukt houden -> de router uitschakelen -> de router inschakelen -> wachten tot de router is opgestart -> resetknopje loslaten.
    Dit gehele proces neemt normaal ca. 1 minuut in beslag.

    Daarna kan je de router weer opnieuw instellen.
  • bedankt voor de reactie.

    echter hadden we pas de reset geprobeerd, maar daar reageerde de router niet op. het IP adres was nog steeds niet bereikbaar. waarschijnlijk is de router dus defect. van het weekend maar weer een nieuwe kopen :)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.