Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

(Thuis)netwerk aanleggen lukt niet

Anoniem
Tupacrulezz
4 antwoorden
  • Beste mensen,

    Ik heb een probleem wat betreft het aanleggen van een simpel netwerkje tussen twee computers. Het netwerk tussen onze twee PC's heeft ook altijd zonder problemen gewerkt maar sinds een van de twee computers is geformatteerd krijg ik het niet meer opgesteld… hopelijk kunnen jullie mij helpen.

    Ik ben in het bezit van een "Sweex Broadband Router" welke al vele jaren zijn werk uitstekend en zonder problemen uitvoert. Het ziet er als volgt uit bij ons:
    [i:3caf732398](@Home) Kabel Modem bij hoofdaansluiting >> Sweex Router (op 2de verdieping) >> de 2 PC's verbonden aan de Sweex Router.[/i:3caf732398]

    Ik heb allereerst de Wizard "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk opstellen" uitgevoerd op PC1, daarin heb ik ook aangevinkt dat de PC d.m.v. een HUB verbonden is. Aan het einde van de Wizard wordt gevraagd hoe ik de Wizard "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk opstellen" op de andere PC wil uitvoeren, daar heb ik "Via de WindowsXP cd" aangevinkt.
    Nou, vervolgens de WindowsXP cd in PC2 gestopt, zelfde ritueel gedaan, ook aangeklikt dat er verbinding wordt gemaakt d.m.v. een HUB en de hele Wizard voltooid.
    Daarna weer terug naar PC1 gegaan en ook daar de laatste stappen van de Wizard voltooid.

    Voor mijn weten had ik het de vorige keer precies hetzelfde gedaan en toen werkte het perfect, maar wanneer ik nu naar "Mijn Netwerklocaties" op allebei de PC's ga is er simpelweg niets te zien!

    Bedankt voor de hulp.
  • Kun je de router wel bereiken?
    Zitten ze beide in dezelfde werkgroep? (Configuratiescherm > Systeem > Tabblad Computernaam.

    Doe op beide PC's een het volgende:

    Start > Uitvoeren > cmd [enter] > ipconfig [enter]

    Wat hebben ze als IP en default gateway adres?
  • het ip adres moet het laatste getal verschillen

    de dns server en gateway moeten wel hetzelfde wezen

    werkgroep moet hetzelfde wezen

    computernaam moet verschillen
  • heb je je evt. firewall ook ingesteld zodat ie het verkeer van de hub/andere pc toelaat?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.