Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

VPN probleem

Anoniem
a.tip
2 antwoorden
  • De situatie: Twee computers draaiend onder Win 2000, SP4. Beide verbonden met Linksys WAG354G accesspoint-router-modem. De ethernet adaptors van beide computers zijn verschillend.

    Alles werkt naar behoren met dynamische instellingen.
    Op computer 1 heb ik een VPN verbinding naar mijn werk met dynamische instellingen, die normaal werkt.
    Toen een VPN verbinding naar mijn werk vanaf computer 2 gemaakt met precies dezelfde netwerkinstellingen. De VPN verbinding werkte goed maar toen ik opnieuw opstartte met VPN uit, werkte de internet verbinding niet meer. De computers zagen elkaar wel.
    Ipconfig /all gedraaid en nu blijkt er een autoconfig ip adres te staan in een heel andere range 169.254.199.182 ipv. een uit de 192.168 range. Die heeft ook niets te maken met de ip adressen van mijn werk.
    Deze instelling kon ik niet veranderen binnen de netwerkinstellingen. Ten slotte maar een Ghost backup teruggezet waardoor internet weer bereikbaar was.
    Hoe kan dit? En waar kan ik zo'n instelling veranderen. In het register?
  • [quote:14df553a0b="a.tip"]De situatie: Twee computers draaiend onder Win 2000, SP4. Beide verbonden met Linksys WAG354G accesspoint-router-modem. De ethernet adaptors van beide computers zijn verschillend.

    Alles werkt naar behoren met dynamische instellingen.
    Op computer 1 heb ik een VPN verbinding naar mijn werk met dynamische instellingen, die normaal werkt.
    Toen een VPN verbinding naar mijn werk vanaf computer 2 gemaakt met precies dezelfde netwerkinstellingen. De VPN verbinding werkte goed maar toen ik opnieuw opstartte met VPN uit, werkte de internet verbinding niet meer. De computers zagen elkaar wel.
    Ipconfig /all gedraaid en nu blijkt er een autoconfig ip adres te staan in een heel andere range 169.254.199.182 ipv. een uit de 192.168 range. Die heeft ook niets te maken met de ip adressen van mijn werk.
    Deze instelling kon ik niet veranderen binnen de netwerkinstellingen. Ten slotte maar een Ghost backup teruggezet waardoor internet weer bereikbaar was.
    Hoe kan dit? En waar kan ik zo'n instelling veranderen. In het register?[/quote:14df553a0b]

    Hum het lijkt erop dat je een aparte VPN-verbinding als standaard verbinding hebt ingesteld. de 169.x.x.x ip-adres betekend dat windows geen netwerkverbinding heeft kunnen maken en daarom een 169.x.x.x ip-adres heeft gegeven. Hopelijk heeft dit je iets meer geholpen.

    Succes

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.