Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

uitval netwerk kabel

Anoniem
huijg
1 antwoord
  • L.s.
    In computertotaal ( januari 2006) werd in de helpdesk het probleem beschreven van een wegvallende ADSL verbinding.
    Ik heb hetzelfde probleem met mijn kabelmodem ( Motorola) van @home.
    Steeds maar bellen met hun helpdesk levert niets op.
    Als ik de tests doe beschreven op blz 118, komt er een foutmelding bij: telnet www.nu.nl:80
    (kan geen verbinding met de host maken, op poort 23: De verbinding is mislukt)
    Terwijl ik op dat moment WEL normaal kan surfen en mailen.

    Ik gebruik een 3-com router: OfficeConnect Cable/DSL Gateway
    Version V2.02.03 die rechtstreeks achter het kabelmodem zit.
    De ellende is begonnen nadat ik een voipadapter DRG42 heb gezet tussen kabelmodem en router. Steeds modem uitval. Dit bleek o.a. te komen omdat het HostID in zowel de router als in de adapter was ingevuld. ( in de adapter op advies van de telefoonaanbieder: levelfour).

    Ik heb de voip adapter verwijderd tussen kabelmodem en router en aangesloten op een vrije poort van de router en uiteraard de HOSTID verwijderd uit de adapter DRG42

    Nu is er nog slechts af en toe uitval van het kabelmodem. Op heel onregelmatige tijdstippen.
    Soms 2 dagen niet, soms 2 keer op een dag.
    De voip adapter continue verwijderen is in eerste instantie geen optie, omdat ik dan geen telefoon meer heb. werkt via port 5060.
    De telefoon aanbieder heeft mijn KPN nummer vergenomen.

    Kan er toch een conflict zijn ontstaan tussen diverse instellingen ?
    Mocht u vragen/opmerkingen hebben, ben ik daar heel dankbaar voor.

    ONDERSTAAND: meldingen uit logbestand kabelmodem.
    Mocht u settings willen weten van de router of voip adapter, vraag aub. dan zet ik ze in een evt antwoord.

    060726191450 7-Information D507.0 Retrieved Time……. SUCCESS
    060726191253 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present
    060726191253 8-Debug I503.0 Cable Modem is OPERATIONAL
    060726191252 8-Debug F502.1 Bridge Forwarding Enabled.
    060726191252 8-Debug F502.3 Bridge Learning Enabled.
    060726191252 8-Debug B918.0 Baseline Privacy is skipped
    060726191250 6-Notice X518.7 Configuration - MMEMME - Update Disabled - No valid CVC
    060726191250 8-Debug I500.1 DOCSIS 1.0 Registration Completed
    060726191250 7-Information I500.4 Attempting DOCSIS 1.0 Registration
    060726191250 7-Information D509.0 Retrieved TFTP Config File SUCCESS
    060726191250 7-Information D507.1 Retrieved Time……. FAILED
    060726191250 5-Warning D4.1 ToD request sent - No Response received
    060726191250 7-Information D507.0 Retrieved Time……. SUCCESS
    ************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP ………. SUCCESS
    ************ 5-Warning D3.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response


    Ad

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.