Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

nieuwe router, internet verbinding valt weg

None
38 antwoorden
  • Ik heb een Vigor 2800 router / modem gekocht. Alles werkt goed maar wanneer ik na enkele uren ( bv een nacht) de pc niet gebruikt te hebben
    weer het internet probeer op te gaan lukt dat niet.
    Ik moet dan Windows opnieuw opstarten en daarna werkt alles weer.
    De andere pc's in het netwerk hebben hetzelfde probleem.

    Volgen Draytek ligt dit niet aan de Vigor ( ???).

    Wie herkent dit probleem?
  • Laatste firmware in de router aanwezig?
  • Een paar mogelijkheden:

    Staat de "Lease Time" in die Vigor niet op een maximale tijd ingesteld? Want dan verbreekt hij na het verlopen daarvan inderdaad de verbinding met de pc.

    Blijft het netwerk-icoontje (die twee beeldschermpjes) wel zichtbaar in de systemtray? Want dan kun je met een rechtsklik en dan kiezen voor "herstellen" die Windows herstart misschien vermijden.

    Zet anders een snelkoppeling naar je LAN-verbinding op je bureaublad, dan kun je met een dubbelklik hierop de verbinding herstellen.

    Gr,
    Jim
  • [quote:d4dd042124="Jaap H"]Laatste firmware in de router aanwezig?[/quote:d4dd042124]


    Nee.
  • [quote:ec6b2b6e2c="Jim van Zweeden"]Een paar mogelijkheden:

    Staat de "Lease Time" in die Vigor niet op een maximale tijd ingesteld? Want dan verbreekt hij na het verlopen daarvan inderdaad de verbinding met de pc.


    Gr,
    Jim[/quote:ec6b2b6e2c]


    Bedankt voor de tip. Zal kijken of ik dit kan vinden.
  • Ikheb dit ook meegemaakt met een 3 com router. Zat inderdaad in de instellingen.
  • [quote:0536616d22="Jim van Zweeden"]

    Blijft het netwerk-icoontje (die twee beeldschermpjes) wel zichtbaar in de systemtray? Want dan kun je met een rechtsklik en dan kiezen voor "herstellen" die Windows herstart misschien vermijden.



    Gr,
    Jim[/quote:0536616d22]


    Dit helpt niet.
  • [quote:c68a0e81c3="Jim van Zweeden"]Een paar mogelijkheden:

    Staat de "Lease Time" in die Vigor niet op een maximale tijd ingesteld? Want dan verbreekt hij na het verlopen daarvan inderdaad de verbinding met de pc.


    Gr,
    Jim[/quote:c68a0e81c3]


    Ik kan in het menu van de Vigor niet vinden waar ik dat zou kunnen instellen.
    Weet iemand dat ?

    (De helpdesk van Draytek zegt het probleem niet te herkennen.Ik zal hen nogmaals mailen en hen dit voorleggen.)
  • Als de internetverbinding wegvalt en je moet de PC herstarten dan lijkt het dat het probleem in de PC zit en niet in de router. Anders zou je die moeten herstarten. Als er geen instelling in de Vigor zit lijkt het mij eerder een soort energie instelling in Windows. Moet je de PC opieuw opstarten of alleen IE opnieuw opstarten?
  • Ik moet Windows opnieuw starten. Ik gebruik Firefox.
  • Heb je het zelfde probleem ook met IE.
  • Nog niet geprobeerd.
  • [quote:946de0a854="gerben3"]Heb je het zelfde probleem ook met IE.[/quote:946de0a854]


    Ja ook IE doet het niet.
  • Als je geen verbinding hebt, vraag dan je ip-settings op via ipconfig /all, kijk of alles nog goed staat. Geef 1 pv een fixed adres, kijk of die ook het probleem blijft houden.
  • Geef op een command regel de volgende opdracht in: ping /t [spatie ipnummer van de gateway=router]
    Daarmee wordt er continu een ping opdracht naar de router gestuurd. Daarmee zou de verbinding open moeten blijven staat. Als dit werkt zou je kunnen overwegen om dit en een batch bestand te zetten en meteen op te laten starten bij het starten van Windows.
  • M'n pc is nu aan het pingen , ik zie vanavond of het gewerkt heeft.
  • [quote:17076137e0="gerben3"]Geef op een command regel de volgende opdracht in: ping /t [spatie ipnummer van de gateway=router]
    Daarmee wordt er continu een ping opdracht naar de router gestuurd. Daarmee zou de verbinding open moeten blijven staat. Als dit werkt zou je kunnen overwegen om dit en een batch bestand te zetten en meteen op te laten starten bij het starten van Windows.[/quote:17076137e0]


    Helaas, ook dit werkt niet. Ik moest vanochtend Windows weer opnieuw opstarten.
  • [quote:0e93356d82="charrie"][quote:0e93356d82="gerben3"]Geef op een command regel de volgende opdracht in: ping /t [spatie ipnummer van de gateway=router]
    Daarmee wordt er continu een ping opdracht naar de router gestuurd. Daarmee zou de verbinding open moeten blijven staat. Als dit werkt zou je kunnen overwegen om dit en een batch bestand te zetten en meteen op te laten starten bij het starten van Windows.[/quote:0e93356d82]


    Helaas, ook dit werkt niet. Ik moest vanochtend Windows weer opnieuw opstarten.[/quote:0e93356d82]
    En zoals al een paar postings eerder door mij is gevraagd, hoe zit het met je ip-settings op het moment dat je geen verbinding hebt?
  • Zal het vanavond nakijken.

    De helpdesk van Draytek liet mij al ipconfig
    elease en ipconfig
    enew typen.Dan krijg ik 192.168.1.1 ( het adres van de router) en 255.255 etc. maar geen verbinding met internet.

    Een vast ip adres heb ik ook al geprobeerd zonder succes.

  • Als alle PC,s in het netwerk het zelfde probleem hebben dan moet het dus wel aan de router liggen. Zijn de pc,s draadloos of via UTP verbonden met de Vigor?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.