Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

WIFI verbinding met SMC pci card wordt continue verbroken

Anoniem
None
5 antwoorden
  • Ik heb een Tiscali wireless modem
    outer en in mijn computer een SMC netwerk kaart 802.11g Wirless LAN PCI Card. Het netwerk is beveiligd met WPS en maakt gebruik van een pre shared key.

    Het probleem wat ik heb is dat mijn verbinding er continue uitknalt (om de minuut ofzo) en ik ook regelmatig de melding krijg Windows kan u niet aanmelden op het netwerk, terwijl ik gewoon connectie heb. Ik weet niet waar het probleem zit, in de zyxel router de netwerkkaart of de signaalsterkte? De signaalsterkte is niet al te best (2 streepjes) maar ik kan in de router instellingen niets vinden over bereik van het signaal, ik hoopte dat ik dit softwarematig zou kunnen vergroten.

    Heeft een van jullie een idee waar nu het probleem kan zitten en hoe ik dit het beste op kan lossen?

    Alvast bedankt!
  • Dat probleem had ik ook met Zyxel.

    Heb dit opgelost door de client software te de-installeren, alleen de client driver opnieuw te installeren en windows xp pro sp2 dit verder af te laten handelen.

    Ik kwam er achter dat hij steeds de netwerkinstellingen ging ophalen en met de hierboven genoemde werkwijze was het voor mij opgelost.
  • Ik heb geen software geinstalleerd staan voor zyxel op mijn computer.

    Doel je soms op de client software van de netwerkkaart?
  • Dat bedoeld die inderdaad. Dus alleen de river gebruiken en dan WZC (Wireless Zero Config) van Windows XP op de verbinding op te zetten.
  • Uit pure ellende heb ik een SMC wireless modem
    outer gekocht (de SMC7904WBRA2).

    Ik stel alles in, alles werkt ook WIFI WPA en etc. maar nu geef ik bij VC/ATM de gegevens in van Tiscali:

    1483 Routed
    DHCP client staat aan.

    De rest zijn default instellingen althans volgens de helpdesk van tiscali dan. Het probleem is dat ik geen verbinding met internet krijg…

    Ik heb tiscali hier over gebeld en die kunnen mij vertellen wanneer er een request voor een IP komt. Ik heb tijdens dat gesprek dat zyxel apparaat weer aangesloten en heldeskmedewerker gaf aan dat hij inderdaad een IP request zag verschijnen. MAW volgens hem doet mijn SMC geen request voor een IP.

    Heeft een van jullie eerder ervaringen met SMC en Tiscali of weet hier misschien een oplossing voor?

    Bedankt

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord