Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

AHome kabel met Sweex Broadband Router R0001

Menne
3 antwoorden
  • Hallo,

    Ik ben nieuw in deze groep, met gelijk een lastige (tenminste voor mij) vraag.

    De situatie: ik heb een spiksplinternieuwe kabel-aansluiting met @Home als provider, aan de kabel zit een splitter, en vervolgens een modem. Als ik (een van) mijn computer rechtstreeks aansluit op het modem, krijg ik een Internet-verbinding, dus modem en aansluiting werken.

    Vervolgens heb ik de router (Sweex RO001) ertussen gezet, en met behulp van geleverde wizard ingesteld, inclusief domeinnaam 'home.nl' en computernaam, ik begreep dat dat moest voor @Home.. Mijn computer pingt vrolijk met de router, ik kan er van alles instellen wat ik wil, maar kennelijk stel ik ergens iets verkeerd in, of niet genoeg, want via de router krijg ik dus GEEN ENKELE verbinding met het internet.

    Als ik naar "System Status" van de router kijk, staan er onder het opschrift WAN-Status enkel een bende 0-en. Voor Rem. Lease time, voor IP-address, Subnet mask, Gateway, DNS. Het lijkt erop volgens mij dat de router niet met de provider communiceert, maar alle lampjes branden keurig groen behalve Status (M1) die knippert oranje. Van de laatste zegt de handleiding alleen maar "this LED will blink if the router is active".

    Heeft iemand die dit leest enig idee wat ik nou fout doe? Ik zit al het hele weekend met mijn handen in het haar, dus elke suggestie is meer dan welkom ….

    Groet, en op voorhand dank,
    Menne
  • Bij kabel is het vaak zo dat IP-adressen uitgedeeld worden op basis van MAC-adres. Ik weet dat het bij Casema (hier krijg je een Motorola kabelmodem) zo is dat de modem het eerste MAC-adres wat hij ziet onthoudt en totdat je je modem uit en aan zet vast houdt.

    Wat je dus kan proberen is je router aansluiten op je modem, modem uit (stekker er uit trekken) en weer aanzetten en dan kijken in je router of je een goed IP-adres krijgt. Is dat niet het geval moet je eens kijken naar de mogelijkheid om het MAC adres van je PC in je router te klonen. Open een command-prompt en typ daar 'ipconfig /all <enter>'. Op de regel 'fysiek adres' staat je MAC adres genoemd. Als je dit in je router kan klonen is de kans groot dat je wel verbinding krijgt.
  • Bij @Home moet je in de router onder "host" je CP nummer wel invullen met een toevoeging.
    Stel je hebt @home internet en geen @home telefonie dan (bv) CP12345-a
    Als je ook telefoon hebt van @home dan (bv) CP12345-b

    Met de router er tussen, dan op de PC's zelf je CP nummer verwijderen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.