Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Geen of slechte verbinding

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Mijn zoon heeft windows Xp met servicepack 2 op een nieuwe harde schijf gezet en daarna met de wizzard een verbinding met internet gemaakt. (handmatige invoer). De PC is met een vaste kabel (ADSL) aan een modem verbonden (specificaties nog niet bij de hand; modem staat in Kaapstad :D ). Er verschijnt een inbelicoontje en aanvankelijk werkte dat ook. Maar 24 uur later niet meer.
    Als ik het goed begrijp probeert de PC via een LAN contact te zoeken met internet maar kan dat contact niet tot stand brengen omdat er geen IP is toegewezen. In het venster Internetverbindingen staat het LAN echter in een andere kader dan de inbelverbinding die net was aangemaakt. Weet iemand wat hier aan te doen valt?

    Alle verbindingen zijn al een keer gecontroleerd, en modem gereset.

    Bij voorbaat dank.

    Benno
  • Is zo geen zinnig woord over te zeggen.
    Van belang is hoe de isp verlangt dat de verbinding wordt opgezet. (PPtP, PPoe, DHCP - VPI/VCI en dat soort zaken.)
  • Wat voor informatie heb je dan precies nog nodig? Het vreemde is dat het via de wizzard wel gewerkt heeft. In de gegeven situatie zijn er meerdere zelfstandige pc's die naar dezelfde router gaan. Van daaruit maakt ieder met zijn eigen provider contact (webafrica).

    Ik probeer graag de ontbrekende info aan te leveren maar begrijp niet goed welke specifieke gegevens er dan nodig zijn.

    Kan een ipconfig vrijgeven, vernieuwen operatie helpen?

    Vrgr
    Benno
  • Via de wizard heeft het wel gewerkt, schrijf je… Nou in de wizard worden meerdere verbindings opties aangegeven, dus moet men wel weten (ISP informatie) welke keuzes er gemaakt moeten worden.

    Zie mijn eerdere antwoord. Je maakt het nu nog verwarrender door eerst over een adsl modem te melden en in de tweede reply over een router.

    Tevens meld je dat meerdere gebruikers over de zelfde "router"met dezelfde isp verbinding maken. Dan lijkt mij het meest logisch dat die aan 1 van hun vraagt welke optie(s) die zij met de wizard hebben gekozen.
    Het enigste verschil zal dan kunnen zijn dat hij zijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord moet in toetsen.
  • Ik zal proberen war nauwkeurig te zijn. Eerst even dit. Voor een ADSL-aansluiting moet je in de eerste plaats een contract met de eigenaar van het telefoonnetwerk (Telkom). Daarnaast kun je óf met Telkom óf met een andere provider een contract afsluiten voor internet gebruik. In dit geval is dat webafrica.

    De PC is met een vaste kabel aan een hub verbonden waar meerdere PC's op aangesloten kunnen worden. Geen van de deze andere PC's heeft momenteel een internetprovider. De hub gaat naar het modem van Telkom.
    Alle andere PC's van het thuisnetwerk zijn te zien en in een lokaal netwerk met elkaar verbonden.

    De gevolgde stappen bij het maken van een 'inbelaccount':
    1. netwerk options, maak nieuwe verbinding
    2. verbind met internet
    3. handmatige set-up verbinding
    4. breedband die een username and password vereist
    5. afsluiten en dergelijke.

    Ik kan de vraag hoe dat modem naar isp vraagt (nog) niet beantwoorden. Heb ik enige verwarring weggenomen of nog meer verwarring gezaaid …..?

    Vrgr
    Benno
  • {quote} Ik kan de vraag hoe dat modem naar isp vraagt (nog) niet beantwoorden. Heb ik enige verwarring weggenomen of nog meer verwarring gezaaid …..?
    {unquote}

    Ja en nee… want juist de wijze hoe de wizard wordt (lees: dient te worden gedaan) is bepalend voor het wel of niet lukken dat het modem de verbinding op kan zetten…
    Maar er is meer.. (verwarring) Als iedereen op een hub zit aangesloten en die hub weer aan het modem zit, kan er maar eentje internet krijgen.

    Als ze allemaal willen internetten zal: A) er een modem
    outer combinatie moeten komen, of B) het modem zit (wordt) met een tweede netwerkkaart aan 1 PC verbonden. Die PC regelt (verbind) met het modem, dus internet en de andere PC's krijgen internet via Windows ICS (windows internet deling) over deze ene PC
  • De andere PC's maken momenteel geen gebruik van internet. Als het goed is wordt er vandaag via de helpdesk van webafrica telefonisch geassisteerd bij het nalopen van de instellingen. Ik hoop dat dat helpt.

    Dank voor het meedenken,

    vrgr
    Benno

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord