Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Verbinding weggevallen, hoe kan dat

Johant
11 antwoorden
  • Ik heb altijd een prima verbinding gehad tussen mijn twee PC's.
    Ze draaien in een Windows groep en hebben respectievelijk IP-adressen:

    192.168.1.1
    192.168.1.2

    Sinds een paar dagen werkt de verbinding niet meer.
    Beiden systemen kunnen zichzelf pingen met 127.0.0.1

    Maar als ik de andere PC ping dan geeft ie een Timeout.

    Wat te doen?
  • een ping op 127.0.0.1 verteld alleen maar dat tcp/ip aktief is. Een ping op je eigen ip verteld al iets meer. Het betreft een crosscable verbinding dus zonder switch
    outer?
  • Zet de router eens een paar minuten helemaal uit. Zo'n ding wil soms wel eens een beetje op tilt slaan.
  • Tussen de 2 PC zit een ethernet kabel. De router zit voor de eerste PC, die wel goed werkt.

    De 2e PC heeft geen verbinding met de eerste.
    Een ping naar de eigen IP-adres werkt wel.
  • Ok, dus wel een crosskabel tussen die twee kaartjes toch? Omdat het wel gewerkt heeft, zal dat wel zo zijn. Niet kunnen pingen zou dan een in de weg (niet goed ingestelde ) software firewall kunnen zijn, of je crosskabeltje is gesneuveld.

    edit: lees je vorige antwoord nog even terug. Beiden reageren goed op ping op eigen LAN ip? De 1 kan wel pingen naar de ander, maar andersom niet?
  • Ik heb op beiden PC's ipconfig uitgevoerd voor check ip-adressen.

    Beiden PC's kunnen eigen IP-adres pingen
    Beiden PC's kunnen andere IP-adres NIET pingen

    Heb ethernet kabel verwijdert en opnieuw erin gedaan. Op beide PC's krijg ik dan de melding dat het netwerk weer in de lucht is.
    Maar kan nog steeds niet pingen.
  • Ik lees niks terug over softwarefirewall's ? Hoe zit het daar nu mee? Wat draait er?
  • Geen flauw idee, moet dat eens onderzoeken.

    Aha, ik heb G-Data geinstalleerd op de nog werkende PC, zou dit de oorzaak kunnen zijn?

    Heb op de werkende PC de hele Firewall uitgezet en nu doet de andere PC het ook weer.

    Yihaaaaa.

    Nu de volgende vraag: wat is het risico dat de firewall uitstaat?
    De twee PC's zitten achter een @Home kabelverbinding.
  • Je hebt natuurlijk wel een firewall nodig. In Gdata even op zoek naar de optie waar je "trusted" / "toegestane" IP's kunt opgeven.
  • Ik zal eens gaan onderzoeken, thx.
  • Het is niet ongewoon, dat de firewall het netwerk zelf wel detecteert, en vraagt wat ie ermee moet. Dit als de firewall op een WERKEND netwerk wordt geïnstalleerd. Je probleem is dus mogelijk verholpen door verwijderen en herinstalleren van je firewall.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.