Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Nieuwe pc: Wel verbinding, geen websites

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Hi!

    Ik heb even een uitdaging, hopelijk weet jij een oplossing.

    Heb een andere pc in gebruik genomen (Asus P4P800S, Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200), 2x Kingston 1024Mb PC3200 (200Mhz) DDR SDRAM, Zalman CNPS9700 LED,nVIDIA GeForce 7800 GS AGP, Maxtor 6Y160P0 (152 GB), Chieftec 360 watt)

    Vervolgens internet proberen in te stellen, zonder router, rechtstreeks op Arris kabelmodem (heb Chello Extreme). Ik krijg dan wel verbinding maar een website krijg ik niet geopend. De Firefox statusbalk zegt wel dat de website is gevonden, maar er word niets geopend, hij blijft gewoon zoeken.
    Heb gewoon een IP adres en DNS etc gekregen.

    Volgens de UPC klantenservice moest ik eens proberen XP te formatteren en opnieuw erop te zetten. Done, maar geen verandering.
    Ook heb ik een andere NIC (3com netwerkkaart) geplaatst (ipv de onboard kaart te gebruiken). Nu krijg ik soms wel, soms geen site geladen. Maar altijd zeer traag.
    Volgens UPC ziet het modem er prima uit (duh). Heb geprobeerd bijv. www.google.nl te pingen, 2 van de 2 packets succesvol. Het vreemde is dat als ik direct het IP van google ping, ze alle 4 aankomen?

    Ook heb ik, voor zover ik weet, de drivers van mijn moederbord geupdate, het waren er verschillende, heb de meest logische gedraaid. Duplex settings staan 'hard' op 100/Full

    Als ik mijn oude pc aansluit, is er geen vuiltje aan de lucht?!

    Enig idee wat te doen? Ben inmiddels desperate, heb ik eindelijk een betere machine, doettie het niet…

    Thanks!
  • voor het wisselen van de PC/netwerkkaart, op het modem, wel even het modem eerst gereboot zodat het oude MAC adres wordt geflushed?
  • Jazeker, maar helaas….
  • Wat is de output van ipconfig /all (als het niet werkt dus)

    Eerste gedachte nu is, dat de utp kabel niet goed is (ggen cat5) en of dat de gigabit ethernetcontroller niet cottect met het modem kan communiceren. Zet deze even hard op 100 Mbits
  • dit heb ik ook gehad, 2 keer zelfs. alles gedaan 5 uur totaal met HP (daar kwam de pc vandaan) aan de lijn gezeten. en hij deed het niet. Dus ik zou zeggen. Ruilen! gewoon inruilen voor een nieuwe. want het is bijna onmogelijk te maken.
  • Werkt de oude computer nog wel? Het blijft een raar verhaal. Het is mogelijk dat bij UPC de MAC adres koppeling nog werkt. Dat kan je herkennen aan de waardes van de IP en DNS adressen. Maar goed, in dat geval kom je ook eigen vanzelf op een UPC scherm uit. Wanneer je IP 169…. oid is, dan is er dus niks ingesteld en kan je lang wachten. De gemiddelde PC werkt gewoon met automatische instellingen, en moet dus gelijk goed ingesteld worden (na modem uit/aan te hebben gezet natuurlijk). TJa, netwerk wizard uitvoeren is ook handig, alleen de optie voor modem rechtstreeks aansluiten is wat meer klikwerk dan een standaard thuisnetwerk met router. Welke instellingen heb je gekozen, die met 'internet rechtstreeks naar computer'? Of wat anders? Welke virusscanner gebruik je? Heeft die ook een firewall en zoiets als internet security?
  • Als je direct ip goed kan pingen lijkt het mij een DNS probleem. Hieer een DNS lijst van chello, geef effe handmatig een dns server aan en probeer het nogmaals.

    [code:1:dbb4969835]DNS servers chello Nederland
    IP adres Server naam
    62.108.1.65 — ns1.a2000.nl
    62.108.1.66 — ns2.a2000.nl
    62.108.1.67 — ad00dns01.chello.nl
    62.108.1.68 — ad00dns02.chello.nl
    62.108.1.69 — ad00dns03.chello.nl
    62.179.104.196 — ns10.chello.nl
    62.179.104.199 — ad00dns04.chello.nl
    62.179.104.200 — ad00dns05.chello.nl
    212.83.68.130 — ns01.chello.nl
    212.83.68.131 — ns02.chello.nl
    212.142.28.66 — ns1.upc.nl
    212.142.28.67 — ns2.upc.nl
    212.142.28.68 — ns3.upc.nl
    212.142.28.69 — ah00dns04.net.upc.nl
    212.142.28.130 — arnhem.telekabel.nl
    212.142.28.131 — p2028131.net.upc.nl
    213.93.128.11 — ns1.rott.upc.nl
    [/code:1:dbb4969835]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord