Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Uitval Thomson speedtouch

Anoniem
None
5 antwoorden
  • Ik heb een netwerk met een Speedtouch ADSL 510 router met daarachter een sitecom acces point voor de draadloze toegang van de werkstations.

    Om een onverklaarbare reden valt de internet verbinding weg. Ik moet dan naar de admin pagina van de Speedtouch om de verbinding te herstellen (Connect) Wat zou hier de reden van kunnen zijn.
  • Klinkt bij mij als een foutje in de firmware. Probeer die met de herstel-cd terug te zetten.
  • ik twijfel of daar firmware op staat.
    wat je altijd eerst kan proberen: even in de handleiding kijken hoe je de speedtouch terug zet naar fabrieksinstellingen en dat uitvoeren.
    dan even echt uitzetten/stroomloos maken.
    vervolgens volgens de gegevens van de provider de speedtouch weer installeren.
  • Wat voor verbinding heb je? Met name de snelheid is van belang. De speedtouch 510 is namelijk niet geschikt voor ADSL2 en kan dus een verbindingssnelheid tot 8 mbit aan. Als jij een snellere Internetverbinding hebt, is dat misschien de oorzaak?
  • Volgens de configuratie gegevens van de speedtouch is de verbinding downstream 2 mb. Dus geen ADSL 2

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.