Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Homeplug

Anoniem
telenerd
10 antwoorden
  • In het kader 'Help de buurman' zit ik nu toch met een probleem. Hij heeft een heeeeel goedkoop ADSL pakket bij Het Net genomen. ADSL-Slim.
    Ik heb voor hem het modem geinstalleerd en via een homeplug verbinding gemaakt naar zijn PC. Die staat nl op zolder.
    Alles werkt naar wens met uitzondering zijn uitgaande email. Ik krijg met geen mogelijkheid een mailtje verzonden. Dat probleem is er met Outlook en ook met Thunderbird. Ik vermoed dat de homeplug roet in het eten gooit en het signaal door het modem niet kan worden verwerkt.
    Zijn er mogelijkheden hier iets aan te doen?
  • Wat is de exacte foutmelding die verschijnt als je probeert te mailen?
  • Check de accountinstelllingen…

    Zijn echter goed. Weet ik heel zeker.
  • Als je kan internetten en mail ontvangen is de ethernet verbinding dus aanwezig en werkend!
    Hier ligt et dus zeer zeker niet aan als je geen mail kan verzenden.

    Inderdaad denk ik ook dat het met je accountsettings te maken heeft.
    Check je SMTP server instellingen in je outlook account….
  • [quote:563be3d078="don bavelaar"]Check de accountinstelllingen…

    Zijn echter goed. Weet ik heel zeker.[/quote:563be3d078]
    Dit is vast niet het enige wat in beeld verschijnt zodra je mail probeert te versturen. Ik vroeg dan ook niet voor niets om de [b:563be3d078]exacte[/b:563be3d078] foutmelding, want daar staat meer informatie in dan alleen de melding dat je de accountinstellingen moet checken…
  • Eindelijk dan de boodschap:

    Verzenden van bericht mislukt.
    Dit bericht kon niet worden verzonden omdat het verbinden met de SMTP -server mailhost.hetnet.nl is mislukt. De server is misschien niet beschikbaar of weigert SMTP berichten. Ga na of uw SMTP instellingen juist zijn en probeer het opnieuw, of neem contact op met uw systeembeheerder.

    Dit is de melding. Na overleg met de provider werd het er niet beter op. Ik kon niet geholpen worden. Zoals ik al aangaf zijn alle instellingen correct.
    Ik vermoed dat het signaal niet door de homeplug komt.
  • Even via een utp draadje en je weet het zeker..
    Maar wellicht is het betreffende account gewoon geblocked door hetnet vanwege teveel spam/virus verkeer. Maar dat moet de helpdesk medewerker kunnen nagaan.
  • Ja lekker. UTP draadje: 20 meter! Dat is nauwelijks te doen.
  • Te veel moeite om dat ding even naar beneden te sjouwen en het met een kort kabeltje uit te testen ? Het gaat hier om uitsluiten en daar moet je wat voor doen.
  • Je hebt gelijk maar het is lastiger dan je denkt. Bedankt in ieder geval voor de tip.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.