Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Draadloos netwerk valt steeds weg

Anoniem
Ger
2 antwoorden
  • Ik heb kabelinternet van Ziggo (vroeger @home), zet dat via de bijgeleverde modem door naar de bijgeleverde draadloze router (Netgear). Van daaruit gaat het naar 2 laptops.
    Ging heel lang goed, maar de laatste twee maanden ongeveer is het verre van constant. De netwerkverbinding (icoontje bij de laptop in de taakbalk) valt soms meerdere keren per minuut weg om vervolgens een paar tellen later weer op te springen. Buiten het infoballonnetje dat opkomt en het verliezen van de focus in het scherm waar ik mee bezig ben is het soms ook gewoon erg irritant als je online ergens mee bezig bent.

    Nu zijn netwerken niet echt mijn specialiteit, maar ik neem aan dat dit waarschijnlijk aan de router ligt. Klopt dit? En wat kan ik, buiten het resetten om, doen om dit te voorkomen?
  • De volgende stappen zou je kunnen ondernemen om weer een stabiele verbinding met je router te verkrijgen.

    Kijk of je de laatste firmware van je router hebt geïnstalleerd.
    Probeer eens de router op een ander kanaal te zetten.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord