Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Routerproblemen

Anoniem
don bavelaar
13 antwoorden
  • Regelmatig heb ik problemen met mijn router. Linksys type BEFSR41 met kabel dus niet draadloos. Mijn aansluiting naar de provider (Ziggo) is middels kabelverbinding.
    Als ik de router installeer volgens de gebruikershandleiding werkt alles prima. Snelheid optimaal. Zodra ik de computer afsluit en later weer opstart (nadat de pc volledig stroomloos is geweest) heb ik geen verbinding. Middels Speedtouch kan ik de verbinding wel opstarten maar die is slechts 10% van wat het moet zijn.
    Doe ik de kabel rechtstreeks in de pc (zonder de router) dan heb ik geen enkel probleem en werkt alles vlekkeloos. Ook na een nieuwe start.
    Met de Linksys Helpdesk heb ik enige tijd geleden het adres van de router gewijzigd en dat ging enige tijd goed maar nu is het euvel weer terug.
    Wat kan het probleem veroorzaken?
  • De BEFSR41 is een 4 ports router en heeft geen draadloze module.. Dit maakt mij in de war omdat je schrijft dat je middels speedtouch verbinding kunt maken?
  • Zoals ik al schreef is het een router die bedraad moet worden. Draadloos is dus niet aan de orde. Misschien was ik daar onduidelijk in.
    Vwb Speedtouch is het zo dat als ik geen verbinding kan maken reste ik de router en dan kom ik middels mijn browser bij Speedtouch terecht. Als ik dan via de aangeboden link verbinding met het internet maak lukt dat wel maar is het een zeer trage verbinding. Ik meet dat met Speedtest. De snelheid is waardeloos.
    Helpt deze informatie?
    Ik denk zelf dat het toewijzen van het IP adres niet goed gaat.
  • Je speedtouch is vast het modem? Deze hebben veelal een router ingebouwd. Je zou dus problemen kunnen hebben tgv twee conflicterende routers. Zet in een van beiden de dchp server uit, en probeer het dan nog eens. Beide ook even een paar minuten uit, en weer aan zetten.
  • Het vervelende is dat ik tot een aantal weken geleden geen enkel probleem had en na het overgaan naar ZIGGO dit is opgetreden. Of het 1 iets met het ander te maken heeft weet ik niet maar het valt me wel op.
    Ik heb het zelfde modem gehouden.
  • Ik krijg de indruk dat je dus en een speedtouch (ADSL) modem gebruikt en de linksys.. Ziggo is een kabel provider (heeeeel soms adsl, daar waar geen kabel in de grond ligt.)
    De speedtouch er tussen uit halen en de linksys direct aan het ziggo modem verbinden met de internet/wan poort. Wel even Ziggo Modem en linksys spanningsvrij maken.. Dan ziggo modem aan, even wachten dat je 4 lampjes groen hebt, dan de stroom op de linksys (de speedtouch dus in de "bewaardoos" :-)

    nb: het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een speedtouchkabelmodem van ziggo hebt gekregen. Dan gaat bovenstaand niet op uiteraard.
  • Voor alle duidelijkheid; ik heb een kabelmodem. Schreef ik al eerder. Daarom vind ik het ook zo vreemd.
  • Wat is het IP op de PC als je 'm direct aan het kabelmodem hebt hangen?
    bv 82.123.x.x of 192.168.x.x
  • Mijn IP adres van het kabelmodem is 94.208.111.233. Lijkt dus niet op het adres van de router. Dat is 192.168.1.1
  • Dan lijkt mij de volgende optie, firmware upgrade van de router, als die er is.. Of een andere router
  • Ja lekker. Ik heb 'm net een jaar. Dat kan toch niet waar zijn? Zijn die dingen zo zwak?
  • Hier even kijken voor firmware. Let goed op jouw versie nummer.

    http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_CASupport_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1166859876500&packedargs=sku%3D1122062340941&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=7650040941B03&displaypage=download
  • Ik ga de firmware laden. Bedankt. Laat het resultaat weten.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.