Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

router probleem

Anoniem
None
2 antwoorden
  • Heb pas geen internet gehad omdat ik afgesloten was door Ziggo.
    Het probleem ligt aan mijn router zeggen ze.

    Hier de vraag die ik hun gesteld heb:

    Afgelopen maandag zonder internet gezeten. Helpdesk gebeld en geen passend antwoord gekregen.
    Dinsdagochtend zijn we gebeld, dat het probleem bij bij ons de router betrof.
    Heb het e.e.a gedaan zoals vermeld in de voice-mail en alles werkt weer.

    Mijn vraag is hoe kan ik dit voorkomen dat mijn router weer overlast gaat geven op het internet.
    Ik wil niet tot last zijn, dus vraag ik jullie hulp.

    Ik werk met Vista en mijn router is een UNEXNext ISO50p broadband router. (beslist geen Sweex)
    Deze heb ik toendertijd gekocht en werd ondersteund door Casema\Wanadoo.

    Heeft altijd zonder problemen gewerkt, tot dat het nu Ziggo is geworden.
    Moeten er andere instellingen gedaan worden aan de router of kan ik alles bij het oude laten.

    En dit kreeg ik als antwoord:

    Op deze vraag kan ik u helaas geen antwoord geven. Het probleem speelt zich namelijk af op uw router. Deze raakt op en 1 of andere manier in een eeuwige request loop. Ik adviseer u contact op te nemen met de fabrikant van de router en bijvoorbeeld een firmware update te doen.

    Mocht dit niet helpen, raad ik u aan een andere router aan te schaffen.


    Beste mede forummers, wat moet ik doen, weten jullie een oplossing?
  • Het advies volgen :-) Kijken voor een firmware update en als die er niet is.. andere router kopen. Linksys WRT54GL bijvoorbeeld.

    Maar je kunt ook eens de router resetten en even nopnieuw instellen, doet ook nog wel eens "wonderen"

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.