Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Netwerkprinter aansluiten op Experiabox

Anoniem
Immerarm
6 antwoorden
  • Een KPN monteur heeft deze week een Experiabox geinstalleerd. Was een fluitje van een cent, ik had een werkende ADSL verbinding en voor het draadloze gedeelte kon hij mijn bestaande accespoint gebruiken en alles werkte direkt.
    Later kwam ik er echter achter dat zowel mijn netwerkprinter (HP Officejet) alsmede mijn 2 niet netwerkprinters welke op het netwerk dmv een printerserver zijn aangesloten, niet functioneren.

    Via diverse forums naar een oplossing gezocht, aangezien de Helpdesk van KPN zegt hier geen ondersteuning aan te willen geven (!). Ik heb bij alle printers de poorten het IP adres van de Experiabox gegeven, maar geen resultaat.

    Voor de goede orde: het is niet de bedoeling om via de USB poort van de EB een printer aan te sluiten, je hebt niet voor niets een netwerkprinter nietwaar ?

    Heeft iemand een idee hoe ik de printers wel aan de praat kan krijgen ?
  • Ik heb mijn CANON Pixma MP620 aangeloten op het netwerk dmv een switch tussen mijn computer en printer.

    Werkt perfect

    Wel even je printer eenfixed IP geven
  • Het accespoint is ook alleen accespoint of toch een wifi router?
    Bij het aansluiten van de printservers in een ander subnet, zul je ze wel even opnieuw moeten configen.. Daarna tevens de computers opnieuw instellen (printers)
  • Accespoint is idd alleen maar een accespoint.
    Het vreemde is dat ik mijn HP AIO een scanopdracht kan geven en er dan daadwerkelijk gescand wordt. Ik kan het desbetreffende document op mijn laptopscherm zien, dus is er netwerk connectie.
    Maar wanneer ik de gescande file opsla naar de standaard ingestelde directory, dan zie ik het daar dus niet in staan en het printen lukt dus ook niet.

    Ik heb de poort gewijzigd naar IP adres Experiabox (192.168.2.1), maar voor de rest noppes !
  • De poort moet ook niet naar het IP van de experiabox pointen, maar naar het IP van de printserver!
  • Mijn beide USB printers heb ik via een Belkin printserver geschakeld en nadat ik de desbetreffende Belkin software opnieuw heb gedraaid en het IP adres van de printerserver heb gewijzigd in dat van de Experiabox, functioneren beide printers prima.

    Het probleem is dan ook de HP netwerkprinter. Ondanks het feit dat ik hiervoor het IP adres ook gewijzigd heb naar dat van de Experiabox, geen print te zien !

    Zoals gezewgd, wel raar dat ik kan scannen, ik zie het netwerklampje branden en knipperen, maar helaas geen output.

    Weet niet wat ik verkeerd doe. Wellicht de printer de-installeren en opnieuw laten zoeken ?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.