Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

draadloos netwerkkaart defect?

Anoniem
kid jansen
6 antwoorden
  • Het ziet er naar uit dat m'n draadloosnetwerkkaart die in m'n laptop zit (ASUS A6JC-Q088H), Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection, defect is. Zowel bij m'n ouders, waar ik een Linksys WRT54G v5 heb staan, als hier op de campus van de UT kan ik geen verbinding krijgen waar ik ook iets mee kan. Bij m'n ouders thuis werkte het op de laptop van m'n zusje prima, en hier op de UT is het netwerk ook echt wel goed.

    Ik had eerst de nieuwste versie van Intel PROSet/Wireless Connection Utility (12.4.3.0), die heb ik meerdere keren helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Gisteren heb ik het ook even geprobeerd met de nieuwste drivers-only (12.4.3.9), alle instellingen helemaal nagelopen, maar krijg het niet aan de praat.

    Zowel bij m'n ouders, als hier op de UT krijg ik wel een IP-adres, en zegt Windows dat er verbinding is, maar ik kan er niks mee, FF3.5, IE8, Outlook 2007, Windows Live Messenger 2009, etc. kunnen allemaal niks met de verbinding.

    Ik had met Wireshark even gekeken, er komen wel pakketjes binnen, maar bijna niks is aan mijn IP gericht.

    Ik had IP 130.89.142.131, en op 4590 pakketjes waren er 39 naar dat IP (ip.dst==130.89.142.131):
    [code:1:dae8d35824]1 DHCP
    2 ICMP
    36 NBNS[/code:1:dae8d35824]
    De rest is bijna allemaal naar 130.89.143.255 (NBNS, in totaal 47%) of het was een ARP broadcast (38%).

    De pakketjes van mijn IP, die ik dus verstuurd had, waren er ook maar 32 (ip.src==130.89.142.131):
    [code:1:dae8d35824]1 BROWSER
    2 ICMP
    8 IGMP
    14 NBNS
    7 UDP[/code:1:dae8d35824]
    Dit terwijl ik met FF3.5, IE8, Outlook2007 en Windows Live Messenger had geprobeerd verbinding te krijgen met internet. Maar daar zie je dus helemaal niks van terug. Het lijkt er op dat de opdrachten die processen naar de netwerkkaart sturen helemaal niet verwerkt worden.

    De volledige lijst van protocols die ik binnen kreeg:
    [code:1:dae8d35824]ARP
    BROWSER
    CUPS
    DHCP
    EAP
    EAPOL
    ICMP
    IGMP
    IPX RIP
    LLC
    NBIPX
    NBNS
    SMB_NETL
    SSL
    TLSv1
    UDP
    WLCCP
    WSP[/code:1:dae8d35824]

    Ik weet niet echt wat ik hier nu uit moet concluderen, er gebeurd dus duidelijk wel wat, dus hij is in ieder geval niet helemaal stuk, maar ik heb geen idee waar het nou aan ligt, laat staan hoe ik het moet oplossen.
  • Okee, dit is heel raar, al het bovenstaande was dus van gisteren, maar ik dacht net, laat ik het voor de grap nog eens proberen. Nu werkte het ineens wel, maar voor maar iets van 30 seconden. Windows Live Messenger kreeg verbinding, en Firefox deed het nu ook, rare was wel dat Internet Explorer het nog steeds niet deed. Maar na iets van 30 seconden werkte het dus weer niet.
  • [quote:97bb6acc8f="kid jansen"]Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection, defect is. [/quote:97bb6acc8f] Dezelfde als in de Lenovo R61i laptop uit mijn onderschrift. Is dat probleem te zien op het lampje dat bij je draadloze netwerk hoort? Staat op je laptop nog steeds Windows XP Service Pack 3. Check dan op de site van Microsoft artikel 870702 om te zien hoever je daarmee komt.
  • Nee, je kan het niet zien op het lampje, je hebt daar [i:d6f08dfed4]niet[/i:d6f08dfed4] zo'n geel driehoekje met uitroepteken in staan met "limited connectivity" (of iets in die trant). Het in inderdaad wel de laptop uit m'n sig, en daar draait inderdaad nog steeds Windows XP Professional SP3 op, met alle updates geïnstalleerd.
  • Ik kwam er met de site die je gaf niet uit. Maar volgens mij heb ik het probleem nu zelf al opgelost (ik post dit nu via de draadloze verbinding). Ik heb bij de eigenschappen van de verbinding>configure>tab advanced, een aantal instelling gewijzigd:

    mixed mode protection - rts/cts enabled
    power management - highest
    roaming aggressiveness - lowest
    wireless mode - 802.11b and 802.11g
  • Probleem zit in het roamen, en dat blijft hij ondanks bovenstaande instellingen nog steeds doen, er is één accesspoint (00070E15A610) van dat draadloos netwerk van de UT dat ik op mijn kamer redelijk ontvang (-69dBm). Heb ik met een andere verbinding dan werkt het niet meer. Waarom het bij m'n ouders een tijdje terug niet werkte (zie ook dit topic) weet ik niet, want daar is zeker weten geen ontvangst probleem.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.