Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Lan/Internet probleem

Anoniem
Tirm
12 antwoorden
  • Dag allemaal,
    sinds een week of anderhalf heb ik probleem met de toegang tot mijn thuisnetwerk en internet.
    Wanneer ik mijn computer opstart, heb ik standaard geen internet en tevens kan ik niet in de Setup van mijn router komen.
    Netwerkverbindingen in het configuratiescherm vertelt mij echter dat ik gewoon verbinding heb met mijn LAN.
    Wanneer ik vervolgens de LAN-verbinding uitschakel en een minuut later weer inschakel werkt alles negen van de tien keer gewoon weer naar behoren; ik heb weer gewoon internet en ik kan ook weer inloggen op mijn router setup.
    Ik heb een Linksys WAG200G router met de laatste firmware versie. Mijn computer is ouderwets met een netwerk kabel verbonden met de router.
    Heeft iemand enig idee of dit te maken kan hebben met een instelling of dat mijn netwerkkaart simpelweg naar de knoppen is?
    Alvast bedankt!
  • Je zou om mee te beginnen kunnen melden welke Windows versie en Service Pack je draait. En eventueel welke Anti-virus/Firewall versie(s) je draait? Voor Windows XP zou je deze hyperlink kunnen checken Windows XP Network Troubleshooting. Voor Vista deze 5 Tips to Troubleshoot Windows Vista Networking Issues.

    Verder zou je nog deze hyperlink kunnen checken Articles & Tutorials / Network Troubleshooting.
  • Hallo Jolo,

    Ik gebruik voornamelijk Windows XP Home met service pack 3 maar ook bij Windows Seven doet het probleem zich voor (dualboot).
    Ik gebruik de standaard windows firewall en mijn virusscanner is Avira Antivir Peronal.
    Standaard worden mijn IP en DNS door de router toegekend.
  • Energie sparen optie van de netwerk kaart uitschakkelen… (advanced opties v/d netwerkaart)???
    Hoe ziet zo'n ipconfig /all eruit als dat probleem optreedt, zet die text eens hier neer
    Via start uitvoeren:
    ipconfig /all > c:\test.txt
    en dan zet je de inhoud van c:\test.txt hier neer.
  • Hallo Andre,
    Energie sparen is uitgeschakeld.
    De geavanceerde opties zijn als volgt:
    —————————————————–
    [i:9921ffaf44]802.1Q/1p VLAN TAgging: Disable
    Flow Control: Enable
    Jumbo Frame: Disable
    Link Speed/Duplex Mode: Auto Negotiation
    Network Address: Niet aanwezig
    Offload Checksum: Tx/Rx Checksum
    Offload TCP_LargeSend: Enable
    Wake-On-Lan After Shutdown: Enable[/i:9921ffaf44]
    —————————————————–
    Mij zegt dat eerlijk gezegd niets, maar misschien dat u daar wat mee kunt.
    Omdat mijn verbinding op het moment gewoon werkt kan ik momenteel geen ipconfig laten zien van het moment dat het niet werkt, maar zo ziet het er momenteel uit:
    —————————————————–
    [i:9921ffaf44]

    Windows IP-configuratie



    Host-naam . . . . . . . . . . . .: dennis

    Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

    Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

    IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

    WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee



    Ethernet-adapter LAN-verbinding:



    Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

    Beschrijving . . . . . . . . . . .:

    Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit Ethernet NIC

    Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-66-68-46-12

    DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

    Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

    IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.102

    Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

    Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

    DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

    DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34

    195.121.1.66

    Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 27 oktober 2009 19:27:14

    Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 28 oktober 2009 19:27:14
    [/i:9921ffaf44]
  • Het probleem heeft zich zojuist weer voorgedaan.
    De ipconfig is precies hetzelfde.
  • verkeerd gelezen gaat over
  • Zet de DNS alleen eens op 192.168.1.1 ipv de getallen die er nu staan… en dan wachten of het wel of niet optreedt…
  • Ik heb de DNS nu op 192.168.1.1 gezet in plaats van hem automatisch toe te laten wijzen.
    Ik laat het jullie weten als het probleem alsnog optreedt.
    Vriendelijk bedankt zo ver!
  • Helaas, het heeft niet mogen baten.
    Heeft er iemand nog andere opties?
  • sinds een week of anderhalf
    Je hebt geen herstelpunt van twee weken oud?
  • [quote:e0896dfe88="Tirm"][quote:e0896dfe88]sinds een week of anderhalf[/quote:e0896dfe88]
    Je hebt geen herstelpunt van twee weken oud?[/quote:e0896dfe88]
    Jawel, maar zoals meestal heeft dat weinig uitgehaald.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.