Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Thomson ASL modem TG784 (opvolger ST780WL)

Anoniem
None
6 antwoorden
  • Mijn ADSL modem (TG784 de opvolger van de SpeedTouch ST780WL) stond ingesteld op 8 Mbps volgens de oude ADSL standaard. Ik heb de configuratie via CLI Command Line Interface aangepast naar ADSL2+. Het ADSL modem werkt nog steeds met deze instelling op 8 Mbps.

    Ik kan opwaarderen naar 16 Mbps, echter voordat ik dit wil doen wil ik de ADSL modem configuratie opslaan op harde schijf van PC.

    PC WindowsXP / WindowsVista; IE8
    McAfee virus scanner/firewall
    Modem is bereikbaar; rechten Administrator.
    Firmware modem v8.2.1.5

    Wat heb ik gedaan:

    1/. Ik log in bij het ADSL modem met toegangsnaam en wachtwoord, kies configuratie en volg dan de standaard procedure voor SAVE en invoeren bestandsnaam. De veiligheidskopie wordt net weggeschreven op schijf.
    Het ADSL modem komt met: error: path construction failure.

    2/. Als ik een Telnet sessie opbouw met modem en toegangsnaam en wachtwoord invoer, kies ik voor Config en vervolgens voor Save. Je moet dan een bestandsnaam opgeven. Ook dan krijg ik een error: path construction failure.

    Bij ad1). Op het webinterface verschijnt bij de eerste methode de dump van de config in beeld en daaronder de webpagina van het ADSL modem.

    Bij ad2).

    In de Telnet sessie vanuit PC naar ADSL Modem (Host)
    De rechten zijn: Administrator
    WindowsXP en WindowsVista, IE7

    {ADSLGoof}=>config
    {ADSLGoof)[config]=>?
    Following commands are available :


    save : Store current con
    load : Load saved or def
    delete : Delete a user con
    flush : Flush the loaded
    list : Show the current
    dump : Show the saved co


    {ADSLGoof}[config]=>save
    filename = d:\tg784
    :config save filename=d:\\tg784
    error: path construction failed
    error: path construction failed
    error: path construction failed
    error: path construction failed
    error: path construction failed






    Weet iemand waardoor dit probleem ontstaat en opgelost kan worden?

    Bedankt voor uw reactie.
    G
  • Ik zou even de boys van alcatel benaderen…
    http://www.speedtouch.nl/contact.html
  • Bedankt voor je reactie.

    De tip die je geeft, had ik al uitgevoerd.

    Die `boys` geven onzin antwoorden, blijkt….

    Andere save varianten werken ook niet
    ° zonder drive id
    ° zonder bestands extensie, met bestandsextensie

    ° McAfee virusscanner uit
    ° Firewall uit
    ° de schijf van de PC is toegankelijk voor lezen en schrijven

    Als TG784 vervangen wordt door een ST510 met dezelfde instellingen, dan werkt de backup van de configuratie van de ST510 naar een PC bestand zoals het hoort.
  • Voor Thomson blijken klanten niet de gebruikers van de modems te zijn.

    De klanten van Thomson zijn de ISP en resellers. De gebruikers zijn klanten van ISP's en/of Resellers.

    Thomson geeft algemene support maar verstrekt van FW updates meer aan de gebruikers. M.a.w. de FW zijn niet meer via Thomson/Technicolor/Speedtouch te downloaden. Je moet hiervoor naar de service van de ISP of reseller. Die hebben een grote achterstand op de FW updates en houden de boot met support af.

    Als je de formele documenten doorneemt, dan lees je dat de gerapporteerde problemen bij Thomson bekend zijn en wat de status ervan is. De FW updates die zijn uitgebracht zijn volledig beschreven. De ISP's en resellers leveren die updates niet ……

    Het komt dus voor dat beschreven functiespecificaties van het product in de praktijk niet werken. Niet omdat het product defect is, maar door het niet beschikbaar stellen van de FW updates door ISP's of Resellers.

    Voor een E 120 modem, ben daarom als gebruiker (klant) dagen bezig voor het vinden van een oplossing. De TG784 is een goed modem, in de praktijk kan je problemen krijgen door FW die men niet beschikbaar stelt maar er wel is. Te gek voor woorden. Vervolgens vraagt men je om een modem terug te sturen om te bepalen of het misschien defect is, als het defect is of niet goed blijkt te werken, dan stuurt men wel een modem van een ander merk op. Men gaat niet achter de FW update aan, het modem is niet gestoord of defect.

    Voorbeelden:
    1. snelheidsverhoging 8 -> 16 Mbps werkt niet, modem reset en blijft 8 Mbps. Via CLI zelf opgelost.
    2. FTP naar USB stick via internet
    3. Printer sharing via USB
    4. Firewall problemen
    5. DHCP problemen
    6. Backup configuratie bestanden
    7. VoIP problemen onder bepaalde condities
    8. VoIP poort problemen in combinatie met VoIP apparatuur met een eigen Client server. Zelf opgelost via CLI
    9. strijdige gegevens via Webinterface en via Telnet
    10 …..
  • tijd dus voor een brief op poten naar je provider…. :wink:
  • XS4ALL doet niets, die stuurt een nieuw modem als je het contract met één jaar vast verlengd. Als de aansluiting omgezet is naar een hogere snelheid wordt er geen bericht gegeven. Ook niet als dit door aansluittechnische reden in het netwerk of een modem niet gebruikt wordt. Je kan als gebruiker geen maatregelen nemen, als een modem blijft hangen, gewoon omdat je niet weet dat de snelheidsverhoging is doorgevoerd.

    Thomson/SpeedTouch/Technicolor verstrekken aan gebruikers geen FW meer vanaf FW R8 van alle modems.

    De resellers blijven steken op FW R8.2.3 en steken geen poot uit, geven alleen garantie als een modem kapot is. Dat moet uit onderzoek blijken. Het modem is niet kapot. In de latere FW die is uitgekomen blijken de gerapporteerde problemen te zijn opgelost. De oplossing is eenvoudig.

    Omdat de marge marginaal is op deze producten hebben resellers weinig zin om deze support zelf te regelen. Technicolor dat support levert voor deze producten verwijst terug naar reseller of ISP. Reseller stelt dat R8.2.3 het laatste release is. Die hebben ze trouwens niet zelf, dat hebben ze na een verwijzing die ik gaf doorgelinkt naar een website van een andere reseller.

    De oplossing is misschien een ISP met een opzegtermijn van 1 maand en een modem in bruikleen. Maar ja dat is hoppen tussen slechts 2 providers wat mogelijk is.

    Bij Technicolor op de website zie je dat het Thomson modem ook met een nieuwe versie FW R8.4.2 wordt geleverd. De reseller levert die niet, dat is versie FW 8.2.1.5.

    Alle voorgaande versies FW tm R7 zijn vrij te downloaden, daarboven niet meer. Dus R8 en hoger niet meer.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord