Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

(Draadloze) Printer is regelmatig "verdwenen"

Anoniem
gerardb
4 antwoorden
  • Ik hoop dat ik met mijn vraag aan het juiste loket ben. Ik heb het volgende probleem met mijn HP Photosmart C5100 printer. Deze gebruik ik draadloos vanuit de woonkamer met mijn laptop. Deze printer heeft een Ethernet aansluiting en is dus via een UTP kabel met de router verbonden.
    Omdat ik voor de vakbond belastingaangiftes verzorg is er ook een driver voor de daar gebruikte (draadloze) HP Officejet Pro K5400 printer geïnstalleerd. Woensdag de gehele dag geprint met de K5400 en gisteren was mijn C5180 verdwenen. Alles opnieuw geïnstalleerd en het werkte weer. Tot mijn verbazing was echter de C5180 vandaag weer verdwenen hoewel ik na woensdag de K5400 niet meer heb gebruikt. Nu is het een koud kunstje om in Windows 7 even naar de printer te laten zoeken en opnieuw de bestaande driver te activeren maar het vervelende is dat dan de scanfuncties niet meer beschikbaar zijn zodat ik de gehele install procedure weer doorlopen om om alles weer functioneel te krijgen.
    Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan voorkomen?
    Alvast mijn dank voor het meedenken.
  • De DHCP-range instellen op bijv. 192.168.1.10-254 en je eigen printer een vast IPadres geven, bijv. 102.168.1.5 of zo
    Misschien lost dit het op?
  • Bedankt voor je reactie maar dit is helaas niet de oplossing. De C5180 is uitgerust met een display en d.m.v. de netwerkinstellingen heb ik deze reeds een vast IP-adres gegeven. Het door jou geschetste probleem had ik in het begin toen ik nog geen vast IP-adres had toegekend. In mijn vraag bedoel ik echter dat de printer echt verdwenen is. Dus als ik bij Apparaten en Printers kijk is ook het icoontje van de privé printer verdwenen en staat de K5400 als standaard printer aangemerkt.
  • [quote:b4df4bd8f7="gerardb"] C5180 (..) Dus als ik bij Apparaten en Printers kijk is ook het icoontje van de privé printer verdwenen [/quote:b4df4bd8f7] Omdat je het in je startpost had over het "opnieuw de bestaande driver te activeren". Is je All-in-one printer dan nog wel zichtbaar in het Apparaatbeheer? En in Windows 7 Netwerkcentrum? Had je ook HP Solution Center geïnstalleerd? Is die daarin dan ook verdwenen? En als je daarin klikt op Settings > Network Settings. Kloppen de gegevens bij Overzicht > Netwerkinformatie? En is er wellicht info bij Status > Log? Had je op de site van HP al gecheckt op Los een probleem op Draadloos & netwerk.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.