Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Geen internet op desktop - wel op alle laptops...?!

Anoniem
erikvanh
14 antwoorden
  • Dag allemaal,

    Ik heb hier een probleempje met mijn internetverbinding en ik hoop dat iemand me de gouden tip kan geven… Sinds eergisteren werkt de internetverbinding op mijn hoofd-pc thuis (de desktop) niet meer.

    Het ligt niet aan de internetprovider of aan de router want laptops die (wireless) aan de router hangen, daar werkt internet nog gewoon prima.

    Als ik de Windows 7 probleemoplosser er op los laat dan wordt vermeld: "De standaardgateway is niet beschikbaar". Wat betekent dit? Is de netwerkkaart kapot, of is het poortje waar de netwerkkabel in gaat kapot? De kabel is in ieder geval goed en bij het poortje brandt een groen lichtje en knippert er iets oranje…

    Bij status van de LAN-verbinding wordt vermeld:

    IPv4 verb. mogelijkheden: geen internettoegang
    IPv6 verb. mogelijkheden: geen netwerktoegang

    Kan iemand me in een paar stappen uitleggen hoe ik de internetverbinding weer up-and-running kan krijgen??

    Alvast bedankt,


    Erik
  • Hoi erikvanh,

    Ga anders eens naar je Apparatenbeheer, en kijk of alle drivers correct zijn geïnstalleert. Bij de internetadapters mogen dus geen driehoekjes staan.

    Ik had onlangs hetzelfde probleem, en dat lag toen aan de drivers van mijn pc.
    Ik heb toen de internetadapters waar een geel driehoekje bijstond gedeïnstalleerd en daarna mijn pc opnieuw opgestart. Daarna was het probleem verholpen.

    Veel succes,
    Stef
  • de netwerkadapter werkt prima, een internetadapter kan ik niet vinden onder apparaatbeheer…waar vind je die ergens?!


    Erik
  • Hij bedoelt netwerkadapter, een internet adapter heb ik zelf nog nooit gezien onder Apparaatbeheer. Heb je onlangs iets aan je netwerk gewijzigd? Windows 7 is daar nogal gevoelig voor, tenminste ik heb al aantal keren wat rare situaties meegemaakt.
  • Nee niet iets aan veranderd…
  • Check dan voor je hoofd-pc op de site van computer!totaal, dit artikel Oplossingen voor veelvoorkomende netwerkproblemen.
  • Interessant artikel bedankt voor de tip. Ik heb een aantal zaken gecheckt maar het geeft niet de oplossing voor het probleem…blijft erg vervelend allemaal en ik begrijp er niets van…



    Erik
  • [quote:779e8bd3ed]Sinds eergisteren werkt de internetverbinding op mijn hoofd-pc thuis (de desktop) niet meer. [/quote:779e8bd3ed]

    Je zou in ieder geval eerst een herstelpunt kunnen terugzetten van een datum vóór "eergisteren".

    Het gaat om de LAN, dus bekabeld. Doet je desktop het wel met draadloos of heb je geen wireless card er in?

    De LAN-kaart ziet er in Apparaatbeheer dus goed uit. Ook de kabels zouden in orde zijn? Rommel eens wat met stekkers en kabel; probeer toch eens een andere kabel.

    Doe een scan met MBAM.

    Laat anders de kaart eens checken in de PC van een ander, of anders een PC-boer
  • Ja ik heb de settings al hersteld naar voor "eergisteren" - had helaas geen resultaat. De desktop heeft geen wireless kaart…

    Ik heb nog een ander modem (gekregen bij het adsl-abonnement) en ook met dat modem hetzelfde probleem - dus mijn conclusie is dat de router wel goed is (bovendien draaien de laptops er wel goed mee, alhoewel dat draadloos is).

    Ik zal inderdaad nog eens de netwerkkabel vervangen en anders bel ik de PC-boer…

    Groet,

    Erik
  • het is maar de vraag of de netwerkadapter correct werkt. als dat in apparaatbeheer staat wil dat alleen maar zeggen dat windows drivers voor het apparaat heeft geregistreerd, en niet of die drivers correct zijn….
    dus eerst maar eens in apparaatbeher rechtsklikken op de betreffende netwerkadapter en kiezen voor "installatie ongedaan maken". vervolgens herstart je de pc en dan zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren.
  • [quote:bd049c7e86="erikvanh"]
    Ik zal inderdaad nog eens de netwerkkabel vervangen en anders bel ik de PC-boer…
    [/quote:bd049c7e86]

    Prik die netwerkkabel in een van de laptops om te kijken of het daar wel werkt. Veel eenvoudiger dan kabel vervangen en je weet gelijk of het in je desktop of in je bekabeling etc zit.
  • Ja dat had ik al geprobeerd en het internet op de laptop werkte toen. De laptop heeft echter ook draadloos internet dus wellicht schakelt deze automatisch over naar draadloos als de kabel om de een of andere manier niet werkt…
    Toch nog maar een keertje prutsen vanavond…

    Erik
  • Werkt de computer wel als die rechtstreeks is aangesloten op het modem? Werkt het thuisnetwerk wel, kun je op elkaars computers komen, met name gaat het mij dan om de probleem computer?

    Dat is het beste bewijs dat de netwerkaart en kabel ok zijn en dat het een instel probleem is. Wat je eventueel kan proberen, ik ben er zelf geen voorstander van, is om de gateway en DNS zelf in te vullen voor de probleem computer. Vaak is het IP adres van de router voldoende.
  • Hoi,


    Het internet werkt niet met router en ook niet met de modem. Het thuisnetwerk is er wel, met de vier gebruikers als je dat bedoeld? Alle 4 de gezinsleden die hun eigen bureaublad hebben die kan ik zien. Echter alle gebruikers kunnen niet internetten. Zucht…

    Ik heb al geprobeerd om specifieke IP adressen in te voeren maar dit hielp niet - bovendien ben ik geen IP expert en wil ik e.e.a. niet erger maken dan het al is.

    Ik heb morgenochtend om 10 uur een expert op de stoep - ik zal jullie op de hoogte houden wat er nu echt aan de hand was…

    Die expert kan dan gelijk proberen mijn Logitech Squeezebox weer via de router te laten communiceren. Dat ding werkt nu alleen als de computer aanstaat (en er internet verbinding is uiteraard), maar hij moet ook radiostations kunnen afspelen als de PC uitstaat…heeft ook iets met IP-adressen te maken gok ik en ook dat krijg ik niet aan de praat…

    Erik

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.