Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

[W7] thuisgroep met 2 laptops lukt niet

Anoniem
None
9 antwoorden
  • misschien kan iemand van jullie nog helpen?

    ik heb sinds 2 weken een nieuwe router en heb op mijn 2 laptops de internetverbindingen opnieuw ingesteld.
    toeval of niet, maar sinds die nieuwe router werkt de thuisgroep niet meer.

    Ik heb al hier gekeken (http://computertotaal.nl/article/21556/delen-in-thuisnetwerk.html) maar kan niks meer bedenken.

    werkgroep is bij beide gelijk (WORKGROUP), bij beide staat alles op delen, Firewalls uit en aan gezet, herstarten. Maakt allemaal niks uit: als ik bij de 1 een Thuisgroep maak via de wizard, en een wachtwoord aanmaak, dan kun je bij de 2e geen Lid worden. Die knop zie je ook niet, voor mij een teken dat ie de aangemaakte thuisgroep op de 1e gewoon niet herkent.

    Vergeet ik nog iets? Kan het aan die router liggen?
  • Ik heb dit ook al eens gehad, ga naar configuratiescherm; systeem; en pas je werkgroepnaam aan, bijvoorbeeld Thuis, doe dit op alle PC's die je bij deze thuisgroep wil aansluiten.

    Hoe doe je dit, klik op instellingen wijzigen en klik onderin het geopende het geopende tabblad van computernaam op het knopje wijzigen en vul de thuisgroepnaam in, vul dat bij elke PC in en dan zou het moeten werken!
  • [quote:c41be78e4c="dilbert55"] pas je werkgroepnaam aan, bijvoorbeeld Thuis, doe dit op alle PC's die je bij deze thuisgroep wil aansluiten.
    [/quote:c41be78e4c]
    hoi en bedankt voor je antwoord. Ik heb nog een keer de naam vd werkgroep veranderd op beide laptops, en beiden herstart.
    De knop Lid Worden is helaas nog nergens te bekennen.
  • Kun je de ander wel pingen? Als ze elkaar niet zien dan werkt het ook niet…
  • [quote:ba08cfb2c8="andre@home"]Kun je de ander wel pingen? Als ze elkaar niet zien dan werkt het ook niet…[/quote:ba08cfb2c8]
    ga ik vanavond meteen proberen.
    had trouwens op 1 laptop een McAfee firewall actief. Die heb ik nu maar verwijderd. Straks weer proberen. :=)
  • overigens werd ik via Twitter geattendeerd op deze website:
    http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Why-cant-I-access-my-homegroup
  • Hallo,
    probeer eens het volgende:
    Bij de map die je wil delen naar eigenschappen gaan, dan tabblad beveiliging, kiezen voor bewerken, toevoegen, geavanceerd. Dan zoeken en in de lijst tot item NETWERK en deze toekennen, vervolgens de gewenste machteging aangegeven.
    Dit heeft bij mij het probleem ooit opgelost.

    vr.gr.
  • ik heb het
    tooltje van MS maar gedraaid.

    het geeft o.a. aan "Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd "
    dus toch iets met de nieuwe router? zit daar misschien een firewall op die je moet uitschakelen?
    Hebben jullie nog andere ideeën?


    ____________________________________

    Windows Netwerkcontrole Gedetailleerde informatie van de uitgever

    Gevonden problemen
    Probleem met de draadloze adapter of toegangspuntProbleem met de draadloze adapter of toegangspunt Opgelost
    De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen Voltooid
    Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd
    Raadpleeg Windows Help en ondersteuning voor meer informatie over problemen met draadloze verbindingen Niet uitgevoerd


    Gevonden problemen Details van detectieproces

    6 Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt Opgelost

    De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen Voltooid

    Logboek van netwerkdiagnose
    Bestandsnaam: F2F5D4D7-DDC3-4877-8824-C907F36B5DD6.Repair.Admin.1.etl


    Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd

    Neem contact op met de netwerkbeheerder als uw computer met een hotspot of domeinnetwerk is verbonden. Andere stappen: 1. Koppel het apparaat los of schakel het uit. 2. Wacht minimaal tien seconden nadat het apparaat is uitgeschakeld. 3. Schakel het apparaat opnieuw in of steek de stekker weer in het stopcontact. Druk op de knop Reset en laat deze snel los als u een router of toegangspunt met ingebouwde accu opnieuw wilt starten.
    Raadpleeg Windows Help en ondersteuning voor meer informatie over problemen met draadloze verbindingen Niet uitgevoerd

    Het probleem met de draadloze verbinding kan niet worden opgelost.
  • voor voor de administratieve afhandeling, voor als mensen ooit een soortgelijk probleem hebben:

    ik heb de router teruggezet op fabrieksinstellingen, daarna weer nieuwe verbinding gemaakt en nieuwe thuisgroep gebouwd. Toen ging het ineens weer prima.

    Overigens heb ik deze week deze router alsnog ingeruild voor een netgear, omdat het met mijn mooie nieuwe iPad2 niet lukte via deze router een internetverbinding op te bouwen.
    Ik was zo klaar met de sitecom, dat ik maar naar de BCC ben gegaan. Daar kon ik het probleemloos retour brengen :-)

    bedankt voor alle tips!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.