Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Draadloos internet valt weg

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Hi,

    Op mijn Dell Inspiron 1520 met Intel Pro/Wireless 3945 ABG draadloos netwerk kaart valt sinds kort iedere keer de verbinding weg. Ik heb geen nieuwe programma's geinstalleerd of drivers geupdate, dit probleem komt dus eigenlijk uit het niets.

    Het probleem is als volgt:

    De draadloze netwerkverbinding valt er steeds uit. Ik heb een klein LED-lampje dat aangeeft of mijn WIFI-kaart werkt, en deze is dan ook uit. Echter, bij draadloze netwerk adapters staat de kaart nog wel aangegeven als ingeschakeld. Wanneer ik verbinding wil maken met een netwerk, geeft het echter aan dat er nul netwerken beschikbaar zijn.

    Het helpt als ik de adapter uit zet, tien seconden wacht en opnieuw aandoe. In dat geval vind de adapter wel het netwerk, en maakt hij wel verbinding. Dit werkt echter lang niet altijd. De afgelopen paar uur heb ik dit bijvoorbeeld geprobeerd, maar aangezien dit niet lukte de laptop uit frustratie weggelegd. Een paar minuten geleden weer opgestart, en nu doet de kaart het weer.

    Het probleem doet zich af en toe voor tijdens het internetten zelf, maar meestal nadat de computer uit slaapstand komt. Zoals gezegd, opnieuw opstarten of de adapter uit en aanzetten helpt af en toe, maar niet altijd. Ook de windows-diagnose zelf helpt af en toe.

    Ik draai Windows 7 professional 64 bits met zoals gezegd Intel Pro/Wireless 3945 ABG adapter met stuurprogramma versie 13.4.0.139 (7-10-2010). Ik heb geprobeerd stuurprogramma versie 14.2.0.10 te installeren (link: http://downloadmirror.intel.com/20433/eng/Wireless_14.2.0.10_Ds64.exe), maar als ik dit bestand uitvoer zie ik enkel een icoontje en meer niet. Bij apparaatbeheer staat verder niet dat het stuurprogramma is bijgewerkt.
    Ook heb ik geprobeerd de firewall uit te zetten om te kijken of dit zou helpen, maar ook hier geen effect.

    Overigens doen zich geen problemen voor met de ethernet-adapter, maar aan een kabel zitten is voor mij geen optie.

    Waar zou dit aan kunnen liggen / hoe zou ik dit op kunnen lossen?

    Alvast bedankt voor de hulp!
  • heb hier nu geen machine staan waarop ik het kan nagaan, maar het lijkt erop dat de adapter mag worden uitgeschakeld ivm energiebesparing.
    moet ergens een vinkje in de eigenschappen van het ding zijn met zoiets als "dit apparaat mag worden uitgeschakeld door energiebeheer"
  • Dit stond inderdaad aangevinkt. Ik heb dit uitgezet, nu hopen dat de problemen voorbij zijn. Als dit het geval is zal ik het laten weten, anders zal ik sowieso nog een reactie plaatsen ;)
  • Helaas heeft het probleem zich zojuist weer voorgedaan. Hoewel ik het voorgestelde vinkje bij energiebeheer van de wifi-kaart heb weggehaald, had ik zojuist (toen de laptop uit slaapstand kwam) wederom geen mogelijke draadloze netwerken.

    De symptomen zijn weer hetzelfde:

    De wifi-adapter staan ''ingeschakeld'' volgens het netwerkcentrum, maar het wifi-ledje op de laptop geeft geen licht en de adapter kan geen verbindingen vinden.
  • Hallo,

    Het zou kunnen zijn dat de netwerkkaart op zijn end loopt. Als je ergens een usb wifi adopter kan lenen en uitproberen of de verbinding dan wel in tact blijf.
    (Nb het wegvallen van de verbinding direct uit slaapstand komt wel vaker voor.)

    vr.gr.
  • nav bijwerken stuurprogramma: ga configuratiescherm, apparaatbeheer, selecteer je draadloze adapter, klik rechts en kies "installatie ongedaan maken". sluit scherm netjes af en laat de pc een herstart maken.
    pas dan zal windows de adapter opnieuw installeren!
  • Het stuurprogramma heb ik op deze wijze verwijderd en de nieuwste geïnstalleerd. Wanneer ik dit doe krijg ik echter wederom het oude versienummer en de oude datum te zien, bovendien houden de problemen aan. De nieuwste drivers hebben dus niet geholpen helaas.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.