Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Bizarre puzzel - Ziggo weet het niet meer..

Anoniem
lion
10 antwoorden
  • En bizar probleem:
    Ik ben recent overgestapt van Telfort Internet naar Ziggo Alles-in-Eén. Beide abonnementen zijn nog actief (dus ik kan beide testen).

    Als ik mijn Acer Desktop X3450 via LAN verbindt met de Ziggo (=Cisco) router dan zijn veel bekende Nederlandse websites niet bereikbaar (time-out). Denk aan nu.nl, autoweek.nl, marktplaats.nl, centerparcs.nl. Andere websites, zoals facebook, com, google.nl, computable.nl zijn prima bereikbaar.

    De onbereikbare sites kunnen wel met succes gepinged worden via LAN.

    Echter:
    • Een laptop die in een test met dezelfde kabel verbinding maakt via LAN direct met de Ziggo modem kan wel alle sites bereiken. => dus het ligt niet aan de kabel.
    • Via Wifi zijn alle sites zonder problemen bereikbaar op dezelfde Desktop (Acer X3450). => dus het ligt niet aan de Desktop?
    • Via een extra router achter de Ziggo router zijn alle websites ook prima bereikbaar via LAN op dezelfde Desktop. => dus het ligt niet aan de Desktop?
    • Op de Telfort router werken alle sites ook prima zowel via LAN als via Wifi, vanaf dezelfde Desktop. => dus het ligt niet aan de Desktop..?
    • Sowieso kunnen alle andere apparaten (andere desktop, laptop, tablet, iPhone) zonder problemen alle sites bereiken, met of zonder LAN. => dus het ligt niet aan Ziggo?

    Ziggo is inmiddels 2x langs geweest maar kan het probleem niet vinden.

    Configuratie van desktop & netwerk:

    Acer Desktop X3450
    • Windows 7 Ultimate 64-bits, Nederlands
    • Recente, schone installatie – geen extra’s geinstalleerd.
    • 1 Gb netwerk (op moederbord) – drivers zijn reeds verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
    • Getest met Chrome en IE9 - maakt geen verschil.
    • Avast Antivirus - aan / uit geen verschil.
    • Windows 7 opnieuw starten in Safe Mode maakt geen verschil.
    • Firewall uit/aan ook niet.
    • DNS instellingen en andere netwerk variabelen zijn ongewijzigd.

    Router
    • Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
    • Hardware Revision: 1.0
    • Serial Number: 240148153
    • Bootloader Revision: 2.3.0_R1
    • Current Software Revision: EPC3925-E10-5-v302r125531-110608c-ZIG
    • Firmware Name: epc3925-E10-5-v302r125531-110608c-ZIG.bin
    • Firmware Build Time: Jun 8 14:16:49 2011

    Wie kan deze puzzel oplossen?

    Ik ben benieuwd naar je gedachten!
  • [quote:014e985f4b]drivers zijn reeds verwijderd en opnieuw geinstalleerd. [/quote:014e985f4b]
    Ook de driver van je LAN-kaart? Je kan misschien zowel bij Acer als bij de fabrikant van die LAN-kaart kijken.
  • Ik zit eerder te denken aan een bestand in je windows die de toegang naar die sites blokkeerd. Ik zal even zoeken naar dat bestand en laat dat nog weten

    EDIT: Op deze site http://tinyurl.com/bvsw9yo vind je info over het bestand "127.0.0.1 localhost". Lees dat eens na.
  • [quote:b988ad564a="Peter Vooges"]Ik zit eerder te denken aan een bestand in je windows die de toegang naar die sites blokkeerd. Ik zal even zoeken naar dat bestand en laat dat nog weten

    EDIT: Op deze site http://tinyurl.com/bvsw9yo vind je info over het bestand "127.0.0.1 localhost". Lees dat eens na.[/quote:b988ad564a]
    Het bestand wat jij bedoelt is ongetwijfeld c:\windows\system32\drivers\etc\hosts. Dit bestand heeft geen extensie, maar is gewoon met Notepad te openen…

    Ik denk echter niet dat dit de oorzaak is, anders kan die PC de bewuste sites ook niet pingen en niet via de andere verbinding alle site bereiken…
  • Ja die bedoelde ik inderdaad, jammer dat dat niet de oplossing was.
  • Heb je al eens een andere browser geprobeerd omdat het probleem blijkbaar enkel optreedt als je via je browser verbinding met deze websites probeert te maken.
  • Ik zou eens proberen om een andere netwerkkaart in je PC te zetten. Misschien dat je die tijdelijk even uit een andere PC kan halen of misschien dat je er nog één hebt liggen. Ze zijn overigens niet zo heel erg duur.
  • Bedankt voor alle suggesties! Computertotaal is overigens een van die websites die de Ziggo router me niet laat bezoeken. Het duurde dus weer even voordat ik terug was bij deze pagina..

    Ik heb het inmiddels anders opgelost.. Ik heb de DHCP server van de Ziggo router uitgezet, wireless uitgezet en mijn vertrouwde TPLink router achter de Ziggo (nu enkel functionerend als) modem geplaatst. Werkt als een trein! :D

    Ik kan niet anders concluderen dat de Cisco EPC2539 router die Ziggo levert van ondermaatse kwaliteit is. De druppel was de regelmatig uitvallende Wifi verbinding.

    Ziggo ontkent overigens in alle toonsoorten dat "hun" router problemen kent. Kennelijk lezen/zoeken ze zelf weinig op Internet..
  • Als je de IP adressen zonder problemen kunt pingen is de router zelf in orde en is dit dus een probleem met DNS. Flush op de computer DNS eens (ipconfig /flushdns)en check daarna met ipconfig /all of de DNS server juist is.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.