Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Verbinding traag en valt soms helemaal weg

Anoniem
pang
12 antwoorden
  • Ik zal eens beginnen met het schetsen van de situatie. Beneden staat een desktop. Daaraan zit een modem en een wireless router. Daarnaast zijn er in huis nog 2 laptops. Een daarvan zit op het wireless en de ander (de mijne) zit met een kabel op de router.

    Sinds kort vertoont de verbinding steeds mee kuren. De verbinding is soms traag en soms kunnen websites helemaal niet geladen worden en tijdens online gamen komen er om de paar seconden hinderlijke lagspikes. Ook als de andere pc's niet gebruik maken van het netwerk zijn de problemen nog merkbaar. De diagnose en herstelfunctie geeft de ene keer aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de DNS server en een andere keer geeft hij aan dat er geen problemen zijn.

    Laatst viel me echter op dat het lampje voor de LAN op de modem soms wegvalt voor een seconde of wat en dan weer gaat branden. Dit terwijl bij mijn weten voorheen alle drie de lampjes constant aan stonden.

    Hierdoor dacht ik dat het misschien aan de router kon liggen. Ik heb deze gereset en gekeken of het misschien lag aan de kabel die tussen de router en het modem ligt. Dit heeft echter helemaal niets uitgehaald.

    Daarna heb ik nog het modem direct op mijn laptop aangesloten en opnieuw laten opstarten. Mijn laptop probeerde steeds verbinding te maken, maar om de paar seconden werd het weer afgekapt.

    Ik heb het vermoeden dat het aan het modem of de router kan liggen, maar voordat ik halsoverkop naar de winkel vlieg om een nieuwe te halen wil ik graag weten of iemand anders hier nog ideeën over heeft.
  • als ik je verhaal lees dan lijkt het in de modem te zitten.
    doe eens:
    - alles uitzetten
    . maar modem en router een minuut stroomloos (kabel eruit dus)
    . start modem op en laat ,m helemaal doorstarten
    . start dan pas router op en laat hem helemaal doorstarten
    . zet dan een voor een de pcs aan
  • Bedankt voor je reactie. De situatie is echter nog precies hetzelfde als voorheen. Kunnen we hier al een conclusie uit trekken?
  • Heb je alleen problemen met de Wireless verbinding of ook met de bedrade verbinding?
  • wat vooral opvalt is de mededeling over de lampjes op het modem.
    als de reset dus niet blijkt te werken, zal dáár nog steeds het probleem zitten. kan ook wijzen op rottige contacten.
    alle verbindingen op en aan het modem al eens gechecked, en met name tussen modem en de muur (ook de splitter?) ?
  • [quote:03b4954085="tomvdlee"]Heb je alleen problemen met de Wireless verbinding of ook met de bedrade verbinding?[/quote:03b4954085]
    Het probleem is hetzelfde bij zowel draadloos als bedraad.

    [quote:03b4954085="derkdejong"]wat vooral opvalt is de mededeling over de lampjes op het modem.
    als de reset dus niet blijkt te werken, zal dáár nog steeds het probleem zitten. kan ook wijzen op rottige contacten.
    alle verbindingen op en aan het modem al eens gechecked, en met name tussen modem en de muur (ook de splitter?) ?[/quote:03b4954085]
    Zou het niet gewoon kunnen zijn dat het modem defect is? Zo ja hoe kan ik dat testen.
  • als je nou eerst eens de verbindingen controleert…..
  • Ik ben alles bij langs gelopen tot aan de splitter aan toe. Alles zag er goed uit. Alle stekkers zaten er goed in. Geen rare bochten knikken of andere onmogelijke vormen. Daar ligt het dus niet aan.
  • dan mag je vanaf nu de provider en de modem gaan verdenken.
    is die geleverd door de provider: reclameer dáár
    is het een andere: dan ook, ze kunnen de lijn voor je doormeten.
  • Het modem komt inderdaad van de provider. Dat is echter ondertussen al meer dan 10 jaar geleden. Ik weet niet wat de normale levensduur van een modem is, maar 10 jaar lijkt me al vrij lang. Ik zal eens contact opnemen met de provider.
  • verstandig besluit, sterkte ermee!
    het gaat gezien de leeftijd om adsl zonder telefonie, neem ik aan?
    houd dan in de smiezen dat ze je niet tegen je zin een modem gaan verhuren… zo´n ding heb je al onder de 50 piek….
  • Tegenwoordig heb je draadloze routers en modem in één. Scheelt ook nog een appaat. Mijn broer had bij Telfort een modem dat ging haperen en kreeg zonder problemen een nieuwe en die was gelijk ook met draadloze router.
    Mocht de provider moeilijk doen kan je mischien ook nog via Marktplaats een goedkope op de kop tikken of overwegen een andere provider te kiezen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord