Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Geen IP-confriguratie

Anoniem
ks
16 antwoorden
  • Goedenavond

    Ik heb geen internet op mijn Desktop (kabel), wel op mijn Laptop (draadloos).

    Beschrijving
    Modem dan de Router SitecomWLR-3000 v 2 001

    Windows 7 Home Premium

    Mijn laptop werkt goed (die is draadloos)

    Maar mijn desktop geeft een gele driehoekje aan (rechtsonder).

    Wat ik heb gedaan
    Router en zowel de modem al verschillende keren reset uit/en aan gedaan.
    Losse kabel van beneden naar boven gedaan, hielp ook niet. De kabel in de modem gedaan. Maakte ook geen verschil. Dit speelde allemaal af gelopen maandagavond af. Ziggo gebeld, die kon ook niets doen, ja een monteur sturen.Heb ik eerst laten wachten daar mee.
    Ik zette Dinsdagmorgen de desktop weer aan, en hopla de verbinding was weer goed.
    Tot vanmorgen, en kreeg toen weer die gele driehoekje in de rechter onderkant te staan.

    Met probleem oplossing krijg ik de melding van

    foutcode 651
    en als het nog meer opzoekt naar oplossing krijg ik

    Lan-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

    Nu heb ik gegoogle op die onderste melding.
    heleboel bij langs geweest, maar ik zie geen oplossing die mij helpt.

    Wie o wie kan mij helpen.

    alvast bedankt voor de moeite.
  • doe eens: configuratiescherm-apparaatbeheer.
    selecteer je lanadapter, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken.
    sluit scherm netjes af, en herstart de pc.
    bij de herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk installeren.
  • Helaas geen resultaat, naar aanleiding wat u schreef.

    weer de melding van

    Lan-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

    Dit doe ik met de laptop, die het wel doet.
  • [quote:db93ecdde9]Ik heb geen internet op mijn Desktop (kabel)[/quote:db93ecdde9]

    Zomaar? Ooit wel eens wél internet op je desktop gehad? Wanneer traden de problemen voor het eerst op? Herstelpunt teruggezet van vóór die datum? Virusinfectie gehad? Kort voor het disfunctioneren bepaalde software/hardware geïnstalleerd?

    Hoe staat die LAN-kaart overigens in het Apparaatbeheer vermeld? Helemaal OK zonder foutteken?
  • Goedemorgen

    1e op 21 Dec Ook toen diverse keren de kabels er in en er uit gehaald.
    ± na 2 uur deed het weer. Toen had ik ook ziggo gebeld.
    De draadloze laptop deed toen ook wel.

    Toen had ik het idee van de router werkt niet meer goed, en
    heb toen een nieuwe gekocht.
    2e Afgelopen maandag ook (zie het verhaal bovenaan)

    3e Was gisteren de hele dag (ook toen deed de draadloze ook wel)
    alleen de desktop niet via de kabel op de router. En ook verschillende
    keren geprobeerd rechtstreeks op de modem. Maar dat hielp ook niet.

    Geen virus-infectie gehad.

    Herstelpunt werkt niet meer, met deze computer, Als ik dat doe krijg ik in het laatst daarvan de melding. U moet u virus scanner uit zetten. Maar dat heb ik dan wel.

    Met het opzoeken van de oplossing , krijg of zie ik dat de netkaart goed werkt.

    Maar nu komt het
    Toen ik net de computer weer opstartte, om te kijken als hij nu wel weer doet. En hij doet het, dit is nu weer vanaf de Desktop geplaatst.

    Raar hoe dat kan, er moet toch iets niet goed zijn.
    :roll:
    Want hoe lang blijft hij weer goed.
  • Had je al gecheckt of er aanvullende info te vinden is in Windows Logboeken? Als die desktop een merk PC is, kun je op hun site checken voor diagnostische applicaties. Of als het een zelf samengesteld systeem is, check de site van het moederbord. Wellicht dat er een diagnostisch tool beschikbaar is, om je onboard netwerkkaart te testen. Check bij niet werkende internetverbindingen ook de status van de modem -, de router - en de onboard netwerk ledjes.
  • In het logboek zie ik niks bijzonder staan.

    De computer is van Xiit maar we hebben toen wel dingen veranderd in het systeem.
    Er zijn andere compenenten ingestalleerd. Als ik dit goed gezegd heb, wat weet ik niet meer.

    Maar zal vanmiddag wel eens verder kijken dan.

    Zij van Ziggo vonden het ook vreemd dat de laptop wel doet met de modem .
    De computer doet het nu nog steeds goed.
  • Heb wat nieuwe drivers gedownload van NVIDIA.

    en hopen dat het nu goed gaat.

    De verbinding is nog steeds goed.
  • Sinds dat ik 4 Drivers heb bij gewerkt, (suggestie van Jolo )heb ik geen problemenmeer ondervonden met deze Desktop.

    Dus ik ga er van uit dat het daar aan geleden heeft.

    Mocht er weer problemen mee zijn dan meld ik me wel hier weer.

    Allemaal bedankt voor het meedenken.
  • Gisteren weer de zelfde euvel gehad.

    Ik dachte zelf van nu is hij weer goed, na diverse drivers geinstalleerd.

    Desktop weer geen internet (kabel)

    Laptop wel weer (draadloze)

    Het zou nu opgelost moeten zijn.
    Heb vanmorgen een monteur van een computer zaak er bij gehad.
    Het zat hem in de router, wegens IP-configuratie.
    Dat heeft hij nu allemaal ingesteld.
    Totaal een kleine halfuurtje geweest.

    Ik zag het zelf niet meer zo zitten, wat ik allemaal doen moest.
    Ondanks de tips van jolo.


    Maar nogmaals bedankt.
  • Mooi dat het dan toch nog opgelost is. Weet je ook welke wijzigingen die monteur precies heeft aangebracht? Want bij kabel-providers is het bij mijn weten ongebruikelijk, dat er iets aan de standaard router instellingen gewijzigd moet worden. Tenminste niet voor het bedrade internet gedeelte. Het IP adres van de provider wordt meestal verkregen via DHCP. Ook de via kabel aangesloten PC's staan doorgaans op DHCP.
  • Eventjes terzake.

    Modem en dan de draadloze router, en in die router heeft hij de IP adressen ingevoerd.
    Nadat hij eerst ingelogd had in de router.
    Hoe dat hij het allemaal ingevoerd heb, dat heb ik niet zo gouw gezien allemaal.

    Want ik moet zelf recht voor de scherm zitten, anders zie ik het niet. Wat het lezen betreft.

    De draadloze laptop heeft hij niets aangedaan. Die was goed.
  • Afwachten hoe lang hij het goed blijft doen :?

    Doe ondertussen toch maar een scan met een geupdate MBAM
    http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
  • Had je dan niet achteraf gecheckt, welke wijzigingen er zijn aangebracht? Zodat je er aantekeningen over kunt maken.
  • Goedeavond

    Tim
    voor beveiliging heb ik al
    Kaspersky Internet Security 2012 (constant)
    Mbam Pro (constant)
    Eset online scanner (± om de 3 weken)
    SuperantiSpyware proff ( 1 x in de week, draait niet mee)

    En er wordt niets gevonden.

    Jolo
    Dit heeft hij gedaan

    - internet werkte nu wel maar soms verschijnt er een
    uitroepteken met de melding dat er een ip probleem
    is en dat er een verbinding is met een onbekend
    netwerk zonder internet toegang.

    - Op zowel de router als de computers een vast ip
    adres ingesteld om problemen met dhcp server te
    voorkomen

    En het werkt nog steeds goed.
  • [quote:b6a95b1e46]- internet werkte nu wel maar soms verschijnt er een
    uitroepteken met de melding dat er een ip probleem
    is en dat er een verbinding is met een onbekend
    netwerk zonder internet toegang.

    En het werkt nog steeds goed.[/quote:b6a95b1e46]

    Je verbinding werkt dus nog niet goed? Misschien eens kijken naar de drukte op je netwerkkanaal met InSSider
    http://computertotaal.nl/article/21920/netwerkkanaal-wijzigen.html
    http://www.computeridee.nl/workshops/gratis-snellere-wifi-verbinding

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.