Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Router achter een router werkt niet

Anoniem
outlaw99
3 antwoorden
  • Beste,

    ik heb internet van Ziggo. Als ik [b:078a9ba45b]ipconfig [/b:078a9ba45b]opvraag krijg ik de volgende gegevens:

    [b:078a9ba45b]DNS achtervoegsel:[/b:078a9ba45b] dynamic.ziggo.nl
    [b:078a9ba45b]IP adres:[/b:078a9ba45b] 84.31.83.143
    [b:078a9ba45b]Subnet:[/b:078a9ba45b] 255.255.254.0
    [b:078a9ba45b]Gateway:[/b:078a9ba45b] 84.31.82.1

    Nu heb ik een Sitecom N300 Wireless router (X2) gekocht.

    Wat ik vervolgens doe is de LAN stekker uit mijn laptop halen. Deze in de blauwe (modem) poort in de router steken.
    Vervolgens plaats ik op LAN1 een LAN kabel welke ik ook met mijn laptop verbind.

    Ik heb nu een LAN verbinding met mijn router en kan ook netjes inloggen op de router door het juiste IP adres in te typen.
    Echter heb ik geen flauw benul hoe ik nu internet kan krijgen!

    Zowel draadloos als via draad heb ik GEEN internet verbinding. Wanneer ik in het tabblad kijk voor Internet dan staat er ook
    nergens een IP adres of wat dan ook.

    Wel heb ik de mogelijkheid de DHCP server van de router zelf (Sitecom router dus) uit te schakelen. Echter heb ik geen flauw benul
    van de instellingen die ik dan moet wijzigen zoals het IP adres en dergelijke.

    op pagina 16 van de handleiding (link onderaan) zie je welk scherm ik het over heb. Ik kan de DHCP server uitschakelen maar dan moet ik
    nog steeds (erboven) een IP Address en een IP Subnet Mask invullen.

    Ik heb hier verschillende dingen ingevuld maar elke keer krijg ik een "beperkte verbinding" en heb ik geen internet. Ook kan ik de router niet meer
    benaderen en moet ik hem naar fabrieksinstellingen terug resetten om weer op de router in te kunnen loggen.

    Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik de router juist kan instellen zodat hij gewoon met draad als draadloos internet doorgeeft welke hij van
    mijn Ziggo router krijgt.


    Met vriendelijke groet



    [b:078a9ba45b]Handleiding van de router:[/b:078a9ba45b] http://www.gebruikershandleiding.com/Sitecom-wireless-network-300n-router/preview-handleiding-65892.html
  • de kabel van het ziggo modem komt in de wan poort van de router (meestal afwijkende kleur ten opzichte van de lan poorten)

    hierna alles uitzetten

    eerst het modem van ziggo opstarten tot deze helemaal klaar is
    daarna de router aanzetten en volledig laten opstarten
    hierna pas de computers en andere randapparatuur aanzetten

    Zo te lezen staat het ziggo modem niet als router ingestelt
    dus je hebt niet router op router
  • Er van uitgaande dat je alle computers op de Sitecom wilt aansluiten, heb je de Sitecom waarschijnlijk goed aangesloten op de ziggo modem. De blauwe poort op de Sitecom is de WAN aansluiting. De overige 4 zijn geel. Op de Sitecom in dit geval de DHCP niet uitschakelen! Met DHCP aan zou je standaard niks hoeven in te stellen. Mogelijk wel iets voor de Wlan maar meestal kan dat ook op de standaardinstellingen. Advies is ook om altijd eerst de standaard instellingen te gebruiken met netwerkkabel. Niet gelijk Wlan want daar kan veel mee fout gaan zonder dat de router onjuist is ingesteld. Er lijkt geen sprake van een IP conflict. Het kan zijn dat Windows ook dwarsligt. Probeer in ieder geval ook ipconfig voor een PC aangesloten op de gele (LAN) aansluiting.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.