Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Verbinding kabelinternet valt steeds weg.

Anoniem
bogie
1 antwoord
  • Na ruim een jaar probleemloos internet via de kabel (@home) te hebben gebruikt, ben ik afgelopen week tegen een beetje een vreemd probleem aangelopen. Elke paar minuten valt mijn kabelsignaal weg. Het gaat per ongeluk soms een avond goed maar de laatste dagen is het om de paar minuten raak.

    Het modem geeft aan dat er wel verbinding is en geeft geen storingen aan. Als ik mijn ethernetkaart in en uitschakel (ik gebruik Windows 2000) dan heb ik weer even verbinding.

    Volgens de helpdesk van Essent ligt het probleem bij de UTP-kabel, maar als er verbinding is dan is alles normaal. Volgens mij ligt het ergens aan de instellingen in Windows. Ik gebruik Norton Personal Firewall en Antivirus maar als ik deze beide uitschakel dan blijft het probleem bestaan.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord