Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Freesco server blijft hangen bij DHCPOFFER!!!

Anoniem
None
8 antwoorden
  • hoi allemaal,
    ik ben radeloos!!! ik heb de FREESCO server precies zo geintstalleerd als de handleiding van www.bitstorm.org/edwin/freesco/ maar ik krijg hem niet aan de praat. Hij blijft dus hangen bij DHCPOFFER. Ik heb de kabels al omgedraaid, in de setup eth0 veranderd in eth1 en andersom,maar meer kan ik niet verzinnen. Ik heb versie 0.27. De DNS adressen zijn ingevuld, host gateway ook (ook al is dat volgens mij niet nodig). Ik weet het echt niet meer. HELP ME.
    Alvast bedankt
  • Waarschijnlijk heb je in je Freesco bak een andere netwerkkaart zitten dan je nu gebruikt voor je internetverbinding.
    Aangezien deze kaart een ander MAC adres heeft, dat voor de DHCP-server onbekend is zal je geen IP krijgen (deze geeft alleen IP's aan bekende MAC adressen). Er zijn 2 mogelijkheden:

    1. Zet je oude netwerkkaart in je Freesco bak en nu moet het wel werken

    2. Zorg dat het Mac-adres dat de DHCP-server gebruikt voor het verstrekken van een IP wordt gecleared. Bij sommige providers is het voldoende om je modem te resetten (bv. bij Quicknet, het MAC adres wordt lokaal in je modem opgeslagen), bij anderen zul je even de helpdesk moeten bellen (bv. bij Chello).
  • Ik denk dat hij bedoeld dat hij de dhcp wilk gebruiken voor het interne netwerk……

    Als je dat wil, stel dan de clients zo in dat deze om een ip-adres vragen…..
    Win95 machines lopen er trouwens wel op vast, heb hetzelfde probleem gehad. Het meest probleemloze is werken zonder dhcp….geef alle clients dus een vast ip-adres…..dhcp mag je dan uitschakelen, maar hoeft niet, bij mij draait ie ook gewoon met dhcp server, hij deelt er dan alleen geen uit :)

    Suc6
  • bij welke providerclub zit je ?

    Peter
  • Je Mac adres 'faken' kan ook hoor…

    kijk maar eens op http://freecisco.dnsalias.net
  • Dat je Freesco bij het opstarten blijft hangen bij DHCPOFFER wil zeggen dat hij wacht op het toewijzen van een IP adres van je provider. Mocht wat pruiter zegt niet werken probeer dan het volgende:
    Waarschijnlijk heb je wel een vast IP-adres van je provider: (kijk op de gegevens van je internet-account) en dat moet je dan instellen op de netwerk kaart waar je internet op binnenkomt. En dan op de interne netwerkkaart een intern IP-adres toe te wijzen.
    Je kunt dat eenvoudig veerandren door bij het opstarten te kiezen voor de setup modus en dan: A(dvanced), en dan het nummer te kiezen voor de functie die je wil veranderen, en dat dan opslaan. Opnieuw starten en het zou moeten werken.

    Succes.
  • ik denk dat ie al wel een antwoord heeft gezien de post historie
    sep 2002 > feb 2003

    Peter
  • Beetje op de datum letten aub.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.