Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Geen verbinding tussen netwerkkaart en router

None
8 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb vandaag een nieuwe netwerkkaart (Sitecom PCI Fast 10/100 Ethernet Adapter LN-020) gekocht. Het probleem is dat hij geen verbinding wil maken :( Ik heb de goede drivers geinstalleerd en de hardware wordt goed herkent, maar bij het inschakelen zegt hij: "Een van de netwerkkabels niet aangesloten" terwijl de UTP Cat5 kabel er goed in zit (hij zegt klik) en loopt naar de router (Vigor 2200W). In het doosje zat nog een klein geel draadje die je in de netwerkkaart kan doen en op het moederbord naast de PCI sloten kan aansluiten, dat heb ik gedaan, maar nog steeds geen verbinding.

    Rara, wat kan het zijn? Hardware of software fout? Ik weet toch haast zeker dat die kabel goed aangesloten zit.
  • Gedeeltelijk opgelost: als ik de router er tussenuit haal, dus direct aangesloten zit met het modem, heb ik wel internet. Het ligt dus niet aan de netwerkkaart of de UTP kabel, maar aan de router (Vigor 2200W). Nu dat probleem nog oplossen…
  • Wat heb je voor internet? adsl of kabel ? De router moet ingesteld worden maar moet men weten wat je hebt xp etc dat soort gegevens.

    :roll: Baggertje :roll:
  • Ik draai Windows XP en de router is voor zover ik weet goed ingesteld. Het draadloos internet, wat ook via de router gaat, doet het namelijk wel. Het gekke is dat als ik direct met het modem verbinding maak dat hij het dan wel doet, het ligt dus aan de router.

    Ik ga dat zelf uitzoeken, maar toch bedankt voor het meedenken!
  • Heb je niet de kabel in de uplink poort op de router gestopt? Gaat het lampje op de netwerkkaart branden? En die op de router (ik weet niet uit mijn hoofd of die lampjes heeft)? Al een andere poort op de router geprobeerd?

    EDIT
    Trouwens, de topictitel is niet helemaal handig gekozen :) Het modem is geen pci natuurlijk, de netwerkkaart wel.
  • [quote:f0af09e2bf="Mnemonic"]Heb je niet de kabel in de uplink poort op de router gestopt?[/quote:f0af09e2bf]
    Dat had ik eerst wel, maar kwam er achter dat deze voor uplink was (hij stond wel op de stand "normal"). Ik heb hem toen in de tweede poort gedaan, maar zag geen verschil.

    [quote:f0af09e2bf="Mnemonic"]Gaat het lampje op de netwerkkaart branden?[/quote:f0af09e2bf]
    Nee… Dat is ook het vreemde eraan, het is alsof hij die hele router niet ziet e daarom zegt dat die netwerkkabels niet aangesloten zitten.

    [quote:f0af09e2bf="Mnemonic"]En die op de router (ik weet niet uit mijn hoofd of die lampjes heeft)?[/quote:f0af09e2bf]
    Dat lampje ook niet :-?

    [quote:f0af09e2bf="Mnemonic"]Al een andere poort op de router geprobeerd?[/quote:f0af09e2bf]Ja, maar dat maakte niets uit :(

    [quote:f0af09e2bf="Mnemonic"]Trouwens, de topictitel is niet helemaal handig gekozen :) Het modem is geen pci natuurlijk, de netwerkkaart wel.[/quote:f0af09e2bf]
    Ohja tuurlijk, heb het meteen ff veranderd :wink:
  • En er werkt ook geen andere computer op de switch? In dit geval is de switch kapot (daar lijkt het nu wel op). Ik heb het ook al eens meegemaakt met een Draytek router, schijnt vaker voor te komen.
  • Dat zou wel eens kunnen dan jah :(
    Wij zitten hier allemaal draadloos verbonden dus hebben we daar geen last van (toch?), maar toch jammer. M'n pa gaat hem even op z'n kantoor testen, daar hebben ze net zo een, om te kijken of hij echt kapot is.

    Bedankt voor je reacties!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.