Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

[xp] internet delen; geen email op client

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Ik heb 2 pc's met een crosskabel verbonden, het netwerk doet het prima, internet delen ook op 1 ding na: de client kan geen email verzenden of ontvangen.
    Onze ISP is @Home. Als mailserver heb ik op de client zowel 'mail' als 'mail.home.nl' gebruikt, maar het heeft niet mogen helpen.

    Internet delen op de Host staat aangevinkt en de Firewall (voorlopig) uit.
    Waar kan ik nog meer op letten?
  • Check ook eens de instellingen van de computernaam, werkgroep en gebruikersnaam.
  • [quote:903003aacf="Maribex"]Check ook eens de instellingen van de computernaam, werkgroep en gebruikersnaam.[/quote:903003aacf]Heb ik gedaan, maar die kloppen als een bus. Moet eigenlijk ook wel, want anders kan op de client niet gechat of gesurft worden, wat nu wel kan. Het is alleen dat emailen.

    O ja, beide computers draaien met XP Home (legaal voor de verandering).
  • pop3 en smtp instellingen?
    Moet haast wel iets kleins zijn, omdat internetten wel lukt.
    Wat ik zelf heb gedaan, en dan is vergissen haast niet mogelijk, is de account op de host exporteren. Wordt een *.iaf bestand. Dit op de andere PC importeren.

    Met vriendelijke groet,
    Jan de Boer
  • [quote:49b8edd73d="J. de Boer"]Wat ik zelf heb gedaan, en dan is vergissen haast niet mogelijk, is de account op de host exporteren. Wordt een *.iaf bestand.[/quote:49b8edd73d]Klopt, doe ikzelf ook vaak (alleen deze keer natuurlijk niet, ik zal het eens proberen). Zelf denk ik dat het misschien ook iets is wat je kan aanvinken bij de Eigenschappen ve Netwerkverbinding, op het derde tabblad (onder internet delen) bij Instellingen. Pop3, Imap, MSmsg, Telnet, ftp, etc. etc. Als iemand weet wat dat allemaal betekent?
  • Ik kwam er vanochtend - via de klantenservice van @Home - achter dat hun mailserver er een tijd uit heeft gelegen. Ik kon gisteravond laat, en vanochtend vroeg ook geen e-mail meer ontvangen of verzenden. Het probleem lijkt nu opgelost. Ik hoop dat jouw probleem hiermee ook opgelost is.
  • [quote:f0955d4b69="Maribex"]Ik hoop dat jouw probleem hiermee ook opgelost is.[/quote:f0955d4b69]Het mag niet zo zijn. :-( Maar dat is het ook niet. Het is volgens mij een kwestie die op de server (mijn pc) speelt: daar kan ik vrolijk alles mee, dus ook melen. Ik heb al van alles geprobeerd: mail, mail.home.nl, verbinden via LAN, niet verbinden, verbinden via breedband. Het enige wat ik steeds krijg op de client is "Kan de host mail niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11001, Foutnummer: 0x800CCC0D". Gék word ik ervan.

    Operator, ik wil hier een slotje en het verzetten naar Communicatie & hosting.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.