Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

[Zonnet ASDL] geen kiestoon

None
18 antwoorden
  • Hallo allemaal,

    Net bezig geweest met het aanleggen van ASDL via een alcatel USB-modem. Aanleg en installatie verliep volgens mij vlekkeloos, maar erbinden ho maar!!

    Bij het verbinden meldt het inbelprogramm binnen 1/1000 seconde al dat er geen kiestoon is.

    Bij het modem blijft het lampje bij met het ASDL-etiket groen knipperen, wat er blijkbaar op duidt dat het modem geen verbinding tot stand kan krijgen.

    De aanleg heb ik ogmaals gecontroleerd, en alle draadjes zitten goed aangesloten, ISDN werkt nog normaal, maar de modemverbinding niet!!

    Voordat ik goudgeld ga uitgeven aan de helpdesk/monteur, wie heeft enig idee wat er mis is gegaan?

    Ik heb de verbinding opgesteld op een laptop (waarvan de batterij bijna leeg was, maakt dat iet uit? ).

    Moet het groene lampje bij de initialisatie al continu branden of alleen tijden/na de verbindingsopbouw vanaf de pc??


    Max
  • ik meende dat dat lampje constant ging branden zodra je goed bent ingelogt op het internet..

    Als alles goed is brand aan het einde alles constant..

    Groeten Gerwin..
  • je kunt eventueel even de draden omdraaien, heb ik ook gehad dacht dat alles goed was en zag er ook goed uit maar nooit verbinding ! Maar toen deed de telefoon het wel..

    Groeten Gerwin..
  • Draadjes omdraaien heeft geen effect.
    Voor de isdn-lijn maakt die klaarblijkelijk niets uit, die doet het ook als de draadjes andersom zitten :?
    Maar in beide gevallen geeft ASDL niet thuis, want geen kiestoon…


    Max
  • je adsl modem geeft het antwoord geen kiestoon ?

    Groeten Gerwin..
  • Het inbelprogramma van windows probeert in te bellen, en valt daarbij eigenlijk in een lus van telkens opnieuw proberen.
    als je dan op 'details' drukt blijkt dat het inbellen telkens faalt doordat er geen kiestoon is.

    De helppagina's van MXStream geven aan dat in zo'n geval er iets mis is met de bekabeling. En dat kan ik niet ontdekken…

    Het diagnoseprogramma van MXStream kan geen fouten vinden, maar die kijkt volgens mij niet verder dan zijn neus lang is en test de verbinding zelf niet.


    Max
  • eventueel je isdn centrale een keer resette ?
    Willen ook weleens rare effecten geven..

    Groeten Gerwin..
  • Nope, helpt ook niet. Heb de centrale ook eventjes losgehaald van de isdn-lijn, maar ook hier geen soelaas :(

    Max
  • Het lampje gaat branden nadat het usbmodem is geinitialiseerd door windows. Als de lijn goed is(adsl) moet dat continue branden. Ik zou haast denken dat er iets mis is gegaan bij kpn, dus dat adsl niet actief is op jouw lijn. KPN kun je gewoon bellen om te checken of er adsl op je lijn zit. Dit zal je iig geen klauwen met geld kosten. Heb je wel de splitter na het ISRA-punt geplaatst?
  • Ehh, wat is het ISRA-punt?

    Ik heb volgens de aanwijzing de isdn-kabel die binnenkomt uit het kastje gehaald, daar de splitter tussen gezet en deze verbonden met het kastje en de modem. Vanuit het kastje gaat isdn vervolgens naar de centrale.

    Max
  • Wat je eens kunt proberen, is om je centrale helemaal over te slaan. Je zit ieg wel goed wat betreft je splitter. De kabel die het huis in komt naar de NT1 wordt nu onderbroken door de splitter. Dit is goed. Nu gaat er vanuit de splitter een kabel naar de centrale middels een rj-11 plug. Wat je moet doen als je geen centrale zou hebben, is om vanuit de splitter direct naar je modem te gaan. Ik neem aan dat het adsl modem bij de pc staat. Probeer nu dus eens, om vanuit de splitter met een lange telefoonkabel naar je adsl modem te gaan. Als het dan nog niet werkt heb je waarschijnlijk of een defect modem, of geen adsl op je telefoonlijn.
  • Bedankt voor je reactie

    Ik heb het modem even rechtstreeks aangesloten op de isdn, dus zowel de splitter als het nt-kastje omzeilt
    Ook nu geen effect, geen verbinding mogelijk…

    Heb inmiddels kpn gebeld.

    kpn gaat vanmiddag de lijn doormeten om te kijken of er uberhaupt een asdl-verbinding naar ons nummer loopt

    ik houd jullie op de hoogte…


    Max
  • … en die loopt er dus niet, er is iets mis in de wijkcentrale :?
    Dus volgende week pas asdl :cry:

    Max
  • da's minder, maarja dan weet je nu als het is goed is wel waar je probleem zit..

    Groeten Gerwin..
  • probleem is opgelost.
    Blijkt dat de wijkcentrale nog niet voor asdl was ingericht.
    kpn heeft dat vanochtend geregeld, dus nu kunnen we asdl-en!!! :):)
    Keurige service overigens van kpn, de monteur heeft vanochtend gebeld met de uitleg wat er mis was, en hoe dat is verholen, en kpn heeft vanmiddag nog gebeld om te kijken of alles nu naar behoren werkt…


    Max
  • dat was bij mij ook zo ze hadden bij de wijk centrale geen adsl geopend dus ik belde steeds klantenservice en hun zijden dat er iets fout is met je interne bekabeling meer dan 20 euro helemaal voor nix weg aan 0900- nummer en toen kwam er een gratis monteur en had de bekabeling gecontroleerd en zij dat alles goed is aangesloten en ginig naar de wijkcentrale en daaar had die adsl lijn geopend en deed me adsl verbinding het :D
  • Hmm, kpn mag graag de bekabeling de schuld geven heb ik het idee..

    Ikzelf had eerst een testopstelling gemaakt met een laptop, zodat ik met de meegeleverde (korte) bekabeling van kpn de boel kon testen.

    De 2e helpdeskmedewerker vermoedde dat de kabel ongeschikt was voor ASDL, en adviseerde me om eerst een betere kabel te halen. Ik heb toen geopperd dat men eerst maar eens moest nagaan of er überhaupt ASDL naar mijn woning leidt voordat ik de door hen meegeleverde bekabeling ga vervangen.

    Die weg is dus juist gebleken ;)

    Misschien een tip voor toekomstige gebruikers, zorg er goed voor dat het mogelijke probleem niet aan jouw zijde kan liggen :)

    Max
  • Helemaal met je eens hoor, dat is het eerste wat ze zeggen als er iets niet klopt, ik pak altijd ff m'n multi meter en piep de kabel ff door, het kan niet altijd maar dan weet je wel zeker, dat het niet aan je kabel ligt..

    Groeten Gerwin…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.