Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Breedband router en @home - Laaaaangzaaaaam

grotesmurf
21 antwoorden
  • Ook al op andere boards op zoek naar de juiste oplossing.

    Ik heb sinds enige tijd (ca. 8 weken) een router (Sweex broadband router). Het account bij @home (Maastricht) hebben we al 3 jaar. Tot aan de installatie van de router eigenlijk nooit (grote) problemen gehad. Zo af en toe wat uitval maar nooit structureel.

    Dat is dus verandert met de router. Een groot deel van de tijd geen problemen maar in de drukke uren valt de verbinding weg (eerst traaaaag en vervolgens niks meer). Helpdesk gebeld (kost veel geld) en je krijgt geen hulp (als je een router aan de lijn hebt hangen). Router deraf …. niks…perfecte verbinding. Router deraan..niks
    perfecte verbinding tot…..1 tot 2 uur later en de zaak functioneerd niet meer.

    Oftewel allerlij problemen die ik op de verschillende boards tegenkom.

    Tot nu toe hebben we via een sofware router (Windows ICS) gewerkt met Norton Internet security (Virus en Firewal) op drie verschillende PC-systemen. De verbinding met de E-mail server was wat vaker slecht of langzaam, maar de internet verbinding was alleen weg als er echt een storing was.

    Volgens de @home helpdesk zou het probleem zitten bij de naamgeving van de PCs. De router heeft de @home HOST NAAM (c…..) en de PCs zijn naam1 en naam2 genoemd. De helpdesk kon de naam van de PC echter zien en volgens hun zorgt dit ervoor dat de server van @home de verbinding niet meer herkent???

    Dit probleem zou als we de router bleven gebruiken de komende weken alleen maar erger worden? Kan iemand me dit uitleggen? Zou ik de PC's in het netwerk dezelfde naam kunnen geven (als dat kan, meerdere keren dezelfde naam in een werkgroep lijkt me wat moeilijk bij het
    delen van bronnen)

    Mijn PC = p4 2GHz 256 MB GF4MX460 120GB HD. Onboard netwerk kaart, sweex router, @home kabel(modem)
  • Je bent niet de enige
    http://www.troublesathome.nl/logboek/discus/messages/5/3741.html?1049134677


    Peter
  • Hallo Feje,

    Ik heb sinds kort mijn I-net gedeeld (3 pc's) met een sweex breedband router en het draait als een tierelier. mijn ISP is @home Overijssel.

    Ik mag aannemen dat je DHCP in de router en op je pc's hebt aanstaan. Je domeinnaam kun je ook in je router invullen.

    Het is natuurlijk logisch als je met een aantal machines tegelijk via een P2P-progje aan het downen bent, je snelheid lager wordt.
  • Dat wat de helpdesk je verteld heeft is de grootste onzin. Ik werk hier met wel 5 pc's op inet met de namen:
    ID_PC_02
    ID_PC_04
    ID_PC_06
    ID_PC_07
    ID_SER_01
    De externe naam is dan Cp….. En alles draait gwoon zoals het hoort. Kijk eens goed naar de firewall instellingen van je router. Ook kun je de DHCP instellingen eens proberen te wijzigen. Extern IP word trouwens automatsich door het @home modem toegewezen.
  • Wacht02-> de verbinding wordt langzaam en valt weg zonder reden. Tijd lijkt de verbindende factor (tijdstip van de dag, dag van de week).

    Vandaag om 19.00 uur de verbinding weer gereset =
    1.kabel modem direct naar een PC toe
    2.Internet aanroepen..
    3.En hopla de verbinding is weer terug.
    4.Alles weer terug brengen in originele staat
    5.Sindsdien draait het weer normaal met snelheden tot 500 kB/s

    Settings van de router:
    - Host naam op Cm…….
    - MAC adres is gekloond van originele @home kaart
    - DoS Protection : aan
    - Discard Ping From WAN : aan
    - RIP defect : aan
    - Client filtering =off (aan zorgt voor een uitval om het uur)
    - De status geeft wel aan dat de router "Can't find NTP time"
    de tijdzone is wel ingesteld….de tijd klopt niet..
  • Maar als de tijd niet klopt, dan nog. Bij onze router klopt de tijd ook niet (gister 01-01-2002, omdat ie eff gereset is) maar hij werkt wel gewoon hoor.
  • Hmmmm, hebben jullie de MTU waarde van de router/client op 1492 staan…..

    Moet je eens proberen, had ik met Wanadoo ook…..alles keilangzaam…..daarna MTU=1492 en hoppa, alles werkt :D
  • Thanx maar MTU is iets dat bij Wannadoo en zijn verbindings protocol hoort. PPPoE wordt meestal gebruikt voor xDSL verbindingen. Bij kabel en dan vooral bij @Home wordt een ander protocol gebruikt waar MTU geen rol speelt..
  • OK dan
  • Kl***TTE FORUM….t wordt veel te traag……nu post ik drie keer t zelfde…..
  • OK dan
  • Feje,

    Waaorm heb je je mac-adress geklooned? Dat is bij @home helemaal niet nodig.

    Je kunt wel je werkgroup in de router plaatsen. Ik heb verder geen problemen dat mijn sweex er uit klapt.

    Ik kan alleen mijn router (nog) niet remote benaderen.
  • Hoi Feje,


    Ik was nog iets vergeten.

    Can't find the NTP server, is op te lossen er staat een upgrade bij www.sweex.com Deze kun je down'n en daarna installeren via tools /firmware upgrade.

    Daarna ben je die error kwijt, maar je moet wel weer opnieuw de router configureren (nog geen 5 minuten)
  • heb de update gevonden en de tijds aanduiding loopt nu goed. Deze fout is dus opgeheven.Het MAC adres heb ik gekloond om te zien of dat een verbetering gaf.

    Net voor ik dit forum wilde bezoeken weer een probleem.
    Oplossing direct aansluiten van de PC op het Kabel modem..binnen 1 minuut weer verbinding (ca. 500 kBs, dus behoorlijk snel) ook nadat ik de PC weer via de router verbonden heb.

    om gek van te worden…

    FEJE
  • Hallo Feje,

    Heb je de @home software geinstalleerd? Misschien is dat de boosdoener.
    Die software heb je helemaal niet nodig en zeer zeker niet hun oproxy-server.

    GroetEN W8
  • Nee geen @home software geinstaleerd. Onze PC's draaien onder Windows XP(home) en daarvoor is sowieso geen @home software beschikbaar.

    Voor deze PC's hadden we Win98 PC's en ook die heb ik nooit met de
    @home software gebruikt (is ook niet nodig!). Lange tijd hebben we ICS gebruikt en nooit problemen gehad (zowel 98 als XP). De problemen zijn ontstaan na een aantal weken gebruik van een (hardware)router….

    Wat ik ondertussen zie ook op andere forums is dat
    - alleen @home lijkt deze problemen te hebben.
    - problemen lijken geen verband te houden met type/merk router of
    kable modem
    - problemen lijken wel plaatsgebonden te zijn (er lijken een plaatsen te
    zijn die meer problemen hebben dan anderen).
    - als ik naar mijn eigen problemen kijk en naar analyses die ook anderen
    maken dan lijkt het probleem bij @home te onstaan (routes of servers?)
    - Bij gebruik van software matige routers of directe toegang van PC's
    treden de problemen niet op (of worden zelfs opgelost waarna de
    hardware router weer verbinding krijgt met het internet)

    Feje
  • Goed alle @homers melden dan.

    Ik begin

    Plaats : Groningen
    Modem: Com21
    Router:E-Tech (blauw)

    FreeSco staat nog standby

    Sinds firmware update router ook echo verkeer over


    Peter
  • Wordt de router warm ?

    Dit probleem heb ik ook gehad dat de verbinding langzaam werd en uitviel na een bepaalde tijd, router op een koele plaats gezet en een extra koeler erop gemonteerd probleem verholpen , werkt nu intussen al een halfjaar zonder reboot.

    groetjes

    pascal
  • hoezo gebruikt kabel geen MTU ?

    ik heb zelf wel adsl, maar ook bij alle kabeltweaks die k tegenkom wordt ook de MTU verhoogd naar 1492 (XP) en 1500 (win98 en co )

    net zoals al die andere ellende van RWIN enzo…
    op zich zal die van mtu de grootste snelheidswinst geven.
    mits je een telefoonverbinding hebt, dan is de mtu geloof ik iets van 576 ofzo
  • In de blauw/paarse E-Tech kabel router kun je de MTU ook in stellen.
    Hij staat op 1500, sindsdien trek ik bv aan de nieuwsgroepen tot 450KByte/sec.
    De firmware update moet er wel in je router zitten anders wordt het een puinhoop in de straat.

    en voor msn bestanden versturen zie http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=91970

    Peter

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.