Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

SpeedTouch 510 => Sweex Broadband Router

Anoniem
p.blauw
3 antwoorden
  • Ik heb een thuisnetwerkje ingericht met een SpeedTouch 510 (ADSL-modem) en een Sweex Broadband router (4-poorts).
    Alle pc's draaien op Win XP-Home of Pro.
    De verbindingen functioneren op alle kabels.
    Bij het aansluiten van de notebook wordt telkens de verbinding verbroken.
    De netwerkverbinding wordt weergegeven op de taakbalk. Je ziet dan het volgende:
    - LAN-verbinding 100 bps;
    - LAN-verbinding 10 bps;
    - Een van de netwerkkabels is niet aangesloten.
    Tussen deze drie opties wordt steeds geswitched. Sluit ik de notebook rechtstreeks op het ADSL-modem aan, dan werkt alles als een trein.
    Het notebook is voorzien van Realtek RTL81399 FastEthernet NIC (intern), waarvan de nieuwste driver is geinstalleerd.

    Wat kan hier aan de hand zijn?
  • Heb je de instellingen op je notebook hetzelfde gemaakt als op je andere pc's?
    Ik heb hier de zelfde situatie (alleen met Edimax) en dat werkt perfect!
    Heeft even geduurd voordat ik alles had uitgeplozen. Ik moest wel kiezen (voor de notebook) om via de router/switch te internetten (alle netwerk instellingen hetzelfde op alle pc's behalve ip adres en naam natuurlijk) of rechtstreeks, maar dan konden de netwerk pc's niet meer op internet.
    Ik heb me nog niet gewaagd aan profielen maken voor beide situaties want die komen toch niet voor…
  • [quote:dbd7163c26="p.blauw"]Heb je de instellingen op je notebook hetzelfde gemaakt als op je andere pc's?
    Ik heb hier de zelfde situatie (alleen met Edimax) en dat werkt perfect!
    Heeft even geduurd voordat ik alles had uitgeplozen. Ik moest wel kiezen (voor de notebook) om via de router/switch te internetten (alle netwerk instellingen hetzelfde op alle pc's behalve ip adres en naam natuurlijk) of rechtstreeks, maar dan konden de netwerk pc's niet meer op internet.
    Ik heb me nog niet gewaagd aan profielen maken voor beide situaties want die komen toch niet voor…[/quote:dbd7163c26]
    Ik kreeg gisterenavond een mailtje van Sweex over het instellen van de router op diverse providers. Veelal wordt de router ingesteld als Cable-verbinding. Dit is voor sommige providers niet juist. Zoook in mij geval. Moet op een ander wijze contact laten leggen met de provider (PPP). Heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen. Zodra het is gelukt laat ik 't ff horen. Alvast bedankt voor je reactie. :lol:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord