Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Probleem met cross-kabel netwerk

Anoniem
None
6 antwoorden
  • Ik heb 2 computers met elkaar verbonden dmv zelfgemaakte cross-kabel

    [u:92cd8e0d7a]Computer1[/u:92cd8e0d7a]
    Windows 2000Pro
    ip: 192.168.0.1
    subnetmask:255.255.255.0

    [u:92cd8e0d7a]Computer 2[/u:92cd8e0d7a]
    Windows XP PRO
    ip:192.168.0.2
    subnet:255.255.255.0

    Op computer1 draait een internet verbinding; alle netwerk kaarten werken volgens windows naar behoren; verder geeft Windows aan dat kabel verbonden is.
    De computers zien elkaar echter niet; bij het pingen krijg ik de melding:"Request timed out."
    Ik heb de kleurenschema's van de stekkers nagekeken, daar zit het probleem niet. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
  • Staat op de XP-machine de firewall uitgeschakeld?
  • Firewall staat uitgeschakeld….

    Is er een manier om kabel te testen; er staat overigens op vermeld:
    Category 5E UTP 4Pairs 24 AWG Patch Cable..
  • Misschien zit het probleem hierin: Als ik bij de WInXP comp. klik op Microsoft Windows Network staan er twee icoontjes: MSHome en Workgroup. Volgens mij hoort dit er maar 1 te zijn . Workgroup is niet accessible.Ik heb eentijdje geleden die ingebouwde Netwerk-Wizard gedraaid; misschien is zo het probleem ontstaan..

    Alle hulp welkom!!
  • Natuurlijk moeten beide pc's lid zijn van dezelfde netwerkgroep! Dan moet het lukken!
  • Ja, het probleem is opgelost; het zat inderdaad in die 2 workgroups. Ik heb het opgelost met een botte bijl -methode nm. System-restore. Ik wist nog ongeveer wanneer ik die MS-home-office wizard gedraaid had,heb een restore-punt gekozen dat daar vlak voor lag.
    De beide computers herkennen elkaar nu, ik kan ze ook via ping-tool benaderen. Alleen wordt er als ik op icoontje klik van de remote-computer om een wachtwoord gevraagd die ik nooit ingesteld heb maar dat probleem los ik wel op..

    Bedankt

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.