Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Probleem met Router / ADSL-verbinding

theeck
2 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb een nogal vaag probleem met mijn router / ADSL-verbinding.

    Ik heb een "Sitecom DC-202 Broadband xDSL/Cable router 4S" aangeschaft om mijn ADSL-verbinding te kunnen delen (KPN / Zonnet-lite). Ik heb alles aangesloten zoals in de handleiding beschreven staat: eerst de LAN kabels aansluiten, vervolgens een kabel tussen de splitter en de WAN-poort (van de Router) gezet en tot slot de router aangesloten op het lichtnet.

    In principe zouden nu de juiste lampjes moeten branden: Power, LAN en WAN. Ze branden allemaal, behalve die van WAN. Daar komt nog bij dat er vervolgens helemaal geen telefoonverbinding meer mogelijk is; ik kan dus niet meer bellen en opgebeld worden. Trek ik die kabel uit de WAN-poort en ik stop m bijvoorbeeld in de ADSL-usb-modem, dan is er niets aan de hand en kan ik gewoon internetten (via die usb modem) en bellen/opgebeld worden.

    Het ligt dus niet aan de splitter en de draad tussen de splitter en de router. Ik kan wel gewoon de router configureren (omdat de LAN-verbinding het wel doet). Maar zodra er een kabel de splitter en de router verbind, dan zijn de poppen aan het dansen.

    Is er iemand die mij kan helpen met mijn probleem??
  • Ik neem aan dat de splitter in de meterkast zit en op de juiste manier is aangesloten.

    Een telefoonlijn wordt in principe alleen uitgeschakeld in de centrale als de lijn te zwaar belast wordt , hiermee wil ik zeggen dat wanneer er meerdere telefoons zijn aangesloten welke een bepaalde waarde hebben en deze waarde is hoger dan 5 [totaal]

    Ik zit aan 2 opties te denken:

    1: het modem is defect.
    2:er zitten nog telefoons aangesloten VOOR de splitter

    Test anders het modem eens uit bij kennisen die ook een Adsl hebben.

    Suc6.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.